ThomasJ Postat 4 juni 2007 Dela Postat 4 juni 2007 Här http://www.sr.se/cgi-bin/p3/nyhetssidor/in...?programID=2785 Kan du rösta på den sämsta låttexten igenom tiderna. Dessvärre var alternativen inte dom sämsta direkt...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 4 juni 2007 Dela Postat 4 juni 2007 7milakliv såklart. 😕 Var röstar man? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 4 juni 2007 Trådstartare Dela Postat 4 juni 2007 7milakliv såklart. 😕 Var röstar man? En bit ner på sidan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 JAg tycker inte att de vatr de allra sämsta de fått fram där precis även om en del av dem stank. Min favorit är fortfarande balla Zingoalla av Paul paljett: Jag ville komma bort - se mig om träffa flickor och få dricka rom jag tog gitarren med - Italiens land lockade med sin varma strand vi dansa' Holala, Boggalo och min svarta tjej var jätte go' ja det var livat, glatt och trevligt när vi dansa' fram min brud och jag ja det var livat, glatt och trevligt när vi dansade hon och jag Balla, Balla Singoalla pallar du för kärleken från lilla mig kalla, kalla handen vill jag inte ha från dig nej, nej du gillar väl mig Balla, Balla Singoalla svallar inte kärleken, säg min lilla vän falla, falla vill mitt hjärta om du vill gå från mig - nej du gillar väl mig Hon var min ögonsten - favorito det var en flicka kan ni tro och kvällen kom med sång med trumpet det var ett väldans hålligång vi dansa' Holala, Boggalo och min svarta tjej var jätte go ja det var livat, glatt och trevligt när vi dansa' fram min brud och jag ja det var livat, glatt och trevligt när vi dansade hon och jag Balla, Balla Singoalla... © Paul Sahlin, 1976 Kolla in rimmen man tror inte att det är sant faktiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 Var är Tomas Ledins låt "Gilla Läget"? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tant Fransa Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 "Gilla Läget" tycker jag är en av Ledins bättre texter! Mitt förslag är skapat av min gamla musiklärare Micke Wendt: "Boogaloo dansa rock'n'rolla, spela freestyle med fräck musik Boogaloo dansa rock'n'rolla, doft av sommar och romantik Vill du leva och vill du dansa? Våga skratta och våga chansa? Boogaloo dansa rock'n'rolla, spela freestyle med fräck musik " Men i rättvisans namn tvingades man ju till denna text sedan det blivit varumärkeskrångel med orginaltexten, vilken var "Fyra Bugg och en Coca Cola" Immateralrätten är inte alltid är till mänsklighetens fromma. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 "Gilla Läget" tycker jag är en av Ledins bättre texter! Mitt förslag är skapat av min gamla musiklärare Micke Wendt: "Boogaloo dansa rock'n'rolla, spela freestyle med fräck musik Boogaloo dansa rock'n'rolla, doft av sommar och romantik Vill du leva och vill du dansa? Våga skratta och våga chansa? Boogaloo dansa rock'n'rolla, spela freestyle med fräck musik " Men i rättvisans namn tvingades man ju till denna text sedan det blivit varumärkeskrångel med orginaltexten, vilken var "Fyra Bugg och en Coca Cola" Immateralrätten är inte alltid är till mänsklighetens fromma. jo den är dålig, men inte lika dålig som Balla Balla Zingoalla 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 Vad heter den där låten som går typ "jag har helkontroll över min spelkonsol, och fiendegubbarnas poäng blir noll" Undrar vad det är för mentalt bakåtvoltad människa som skrivit den. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tant Fransa Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 "Gilla Läget" tycker jag är en av Ledins bättre texter! Mitt förslag är skapat av min gamla musiklärare Micke Wendt: "Boogaloo dansa rock'n'rolla, spela freestyle med fräck musik Boogaloo dansa rock'n'rolla, doft av sommar och romantik Vill du leva och vill du dansa? Våga skratta och våga chansa? Boogaloo dansa rock'n'rolla, spela freestyle med fräck musik " Men i rättvisans namn tvingades man ju till denna text sedan det blivit varumärkeskrångel med orginaltexten, vilken var "Fyra Bugg och en Coca Cola" Immateralrätten är inte alltid är till mänsklighetens fromma. jo den är dålig, men inte lika dålig som Balla Balla Zingoalla 😕 OK då, du har rätt - Balla Balla Singoalla tar loven av det mesta. Är man vetenskapligt lagd kan man dock tillägga att den har haft en viss betydelse ur ett litteraturhistoriskt perspektiv: Både "Boogaloo dansa rock'n'rolla" och "Sensuella Isabella" verkar ju ha hämtat inspiration (eller vad det nu var) från denna ur-text. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 spela freestyle med fräck musik Yeah! 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Steinb Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 Vad heter den där låten som går typ "jag har helkontroll över min spelkonsol, och fiendegubbarnas poäng blir noll" Undrar vad det är för mentalt bakåtvoltad människa som skrivit den. Men... är inte det en forummedlems demobidrag...? Hur som helst så tycker jag den texten är helt underbar, verkligen supercharmig! Fy på dej som nämnde den i det här sammanhanget!! 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 OK då, du har rätt - Balla Balla Singoalla tar loven av det mesta. Är man vetenskapligt lagd kan man dock tillägga att den har haft en viss betydelse ur ett litteraturhistoriskt perspektiv: Både "Boogaloo dansa rock'n'rolla" och "Sensuella Isabella" verkar ju ha hämtat inspiration (eller vad det nu var) från denna ur-text. Tack! Hmm du menar sensuella isabella - balla balla zingoalla vi dansa' Holala, Boggalo - Boogaloo dansa rock'n'rolla Du kanske har något där.... Värt att lägga ner mycket tankeverksamhet på. Paul Paljett - Svenska texters nestor? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 Vad heter den där låten som går typ "jag har helkontroll över min spelkonsol, och fiendegubbarnas poäng blir noll" Undrar vad det är för mentalt bakåtvoltad människa som skrivit den. Men... är inte det en forummedlems demobidrag...? Hur som helst så tycker jag den texten är helt underbar, verkligen supercharmig! Fy på dej som nämnde den i det här sammanhanget!! 😕 Juuust det! Vad var det han hette nu igen? 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tant Fransa Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 OK då, du har rätt - Balla Balla Singoalla tar loven av det mesta. Är man vetenskapligt lagd kan man dock tillägga att den har haft en viss betydelse ur ett litteraturhistoriskt perspektiv: Både "Boogaloo dansa rock'n'rolla" och "Sensuella Isabella" verkar ju ha hämtat inspiration (eller vad det nu var) från denna ur-text. Tack! Hmm du menar sensuella isabella - balla balla zingoalla vi dansa' Holala, Boggalo - Boogaloo dansa rock'n'rolla Du kanske har något där.... Värt att lägga ner mycket tankeverksamhet på. Paul Paljett - Svenska texters nestor? 😕 otäckt men sant...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 Per Gessle - Flickorna på TV2 urstarkt kandidat här eller den där Mauro Scocco om nån Sara... fy fan 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 Hej, hej Monika. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Steinb Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 Otroligt att ingen nämnt "Boten Anna" ännu - så jag gör väl det... 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 Otroligt att ingen nämnt "Boten Anna" ännu - så jag gör väl det... 😛 E inte d en tysk låt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Steinb Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 Va...?? Texten är på svenska iaf... Och redigt fruktansvärt hemsk! *ryser* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 ...Kolla in rimmen man tror inte att det är sant faktiskt. Dom var lätt räknade. 😛😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
marc Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 onkel konkel "bögen överraskar röven" 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 6 juni 2007 Trådstartare Dela Postat 6 juni 2007 Vad heter den där låten som går typ "jag har helkontroll över min spelkonsol, och fiendegubbarnas poäng blir noll" Undrar vad det är för mentalt bakåtvoltad människa som skrivit den. Men... är inte det en forummedlems demobidrag...? Hur som helst så tycker jag den texten är helt underbar, verkligen supercharmig! Fy på dej som nämnde den i det här sammanhanget!! Juuust det! Vad var det han hette nu igen? 😄 Mohahha,! Du e lurig du:) men ärligt, det är jue en av dina bättre låtar:) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
eggplant Postat 6 juni 2007 Dela Postat 6 juni 2007 Silly Milly av Bruhn och Moock. Insjungen av Skifs (Blueswede). Total katastrof. Till och med Skifs skäms och erkänner att det är Silly Milly när han får frågan om vilken låt som är den sämsta han sjungit in. Silly Milly på YouTube Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fresh2death Postat 7 juni 2007 Dela Postat 7 juni 2007 The Latin Kings - Fint väder! så dålig så att den blir bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BÄNKT Postat 7 juni 2007 Dela Postat 7 juni 2007 Ja själv tycker man att det är en plåga att klämma fram en text men oj vad många det är som slinker igenom med vad som helst. Jösses när Latin Kings kom med "snubben trodde han var cool..... "för han spelade fiol...." som en kompis till mig fyllde i. Det är långt från Povel! Hmm, det var väl en bra låt titel? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tomazopantera Postat 7 juni 2007 Dela Postat 7 juni 2007 veeeem veeeet inte duuu veeem vet inte jag, vi vet ingenting nu vi vet inget idag, den textraden av Lisa Ekdal avskyr jag... annars tycker jag att a big girl med Emilia är en smula påfrestande Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
marc Postat 9 juni 2007 Dela Postat 9 juni 2007 a big girl med Emilia är en smula påfrestande Kan det vara för att den låter exakt som gubben noak (förutom bryggan då)? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 20 juni 2007 Dela Postat 20 juni 2007 Jag kom på en dålig till fast jag minns inte vem som gjort den... Peter någonting kanske..? Någon som minns? Åh Marilyn - om du var min och jag var din Det är poesi på hööög nivå.. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.