Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

En polare som också kör hemmastudio och har hållt på ett bra tag nämnde nyligen att han inte gillade ljudmotorn i Cubase. Jag tyckte detta var ganska intressant eftersom jag aldrig funderat i de banorna. Jag har nog mest tänkt på valet som ett "interface" till resultat, alltså att verktygen som sådana är lite olika men inte att de skulle påverka ljudet.

Är det fler som testat några olika inspelningsmjukvaror och gjort någon jämförelse av just ljudet på slutresultat? Skulle vara jätteintressant att höra lite om era erfarenheter och vad ni i så fall kommit fram till.

Skall man överväga att byta till Sonar kanske?

Annons
Postat

Jag har också hört det snacket, men jag tror inte att det egentligen har något allvar i sig. man får inte glömma att de flesta av de programm som används i hemstudiosammanhang är enklare versioner. Det kanske spelade roll för tio år sedan, men nu är de flesta program likvärdiga. Möjligen skulle man kunna höra skillnad om du använde ett mycket dyrare system. alternativt en proffisionell studio.

Fler och fler skivor produceras ju med hemstudios och ännu fler lär det bli om jag får tro något.

Byta Cubase mot något annat system handlar mer om vad varje system har för inriktning, vilket arbetssätt, vilka fördelar, vad vill du arbeta med o s v. 🙂

Postat (redigerat)

Den som vill gå på djupet med summering i olika program kan beställa 3D Audios skiva "Awesome DAWsum". Eller bara hänga med på den diskussion som finns på deras hemsida.

3D Audio

Edit: Du hittar diskussionen om summeringarna på deras forum.

Redigerat av joachime

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.