Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Håller på att titta på ett ljudkort för att ersätta mitt gamla ST Audio 2000 kort, har hittat kombinationen E-mu 1212m och Behringer Xenyx 2442 som verkar vara en intressant kombination, tor ni att detta kommer att vara en uppgradering för mig. Synpunkter mottages tacksamt !

Annons
Postat

Emu 1212m är ett ljudkort som låter ok och med adat ingången så är det möjigt att expandera antalet ingångar,i mitt fall med en mixer in i en Alesis adat-bandare (som interface) och vidare in i E-mu kortet.

Det tråkiga med E-mu kortet är den näst intill obegripliga "patch-mixern" som i datorn styr och konfiggurerar ljudkortet. Men när man väl fått klämm på det så funkar det bra!

Behringer Xenyx 2442 har jag ingen erfarenhet av men har inte det ett ljudinterface inbyggt?

//PUDAS

Postat

Hoontechkortet är typ 8 år gammalt. Blir det en uppgradering ljudmässigt med 1212m kortet, skulle helst vilja ha ett RME 9632 men där säger budgeten stopp ?

Ja och nej, om jag förstått det rätt skickar de med ett usb ljudkort på sladd som kostar typ 300 kr, vet inte vilken kvalite det håller i förhållandet till 1212m kortet men tror att 1212m är bättre

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.