Jump to content
Annons

Problem med mixer och ljudkort

Recommended Posts

CaddyLacMusic (oregistrerad)
Postat

Tjenareee allihoppa. Har köpt mej en Behringer Xenyx 1204FX mixer, och har sedan tidigare ett E-Mu 0404 ljudkort. NU ska jag utöka min lilla studio med mixern, men, hur får jag in mixern till ljudkortet? Jag har fått den att fungera med keyboarden och mikrofonen så det kommer ljud ut i högtalarna, men jag har inte fått in ljudkortet. Vilka kablar ska jag ha och hur ska jag koppla samma alltihopp.

Så har jag en till fråga. Jag köpte med en mikrofon, en ADK A-51, och jag tycker inte att den låter som den ska i mixern. Det bli aldrig högt ljud och om jag drar upp volymen blir det en himmla rundgång.

Också om jag försöker Muta keyboarden och mikrofonen så går det inte, de fortsätter att låta. Så hur ska jag nu gå vidare???

Annons
Postat

Du ska koppla xrl-tele från main out till de två teleingångarna på ditt emu kort.

hur kopplar du högtalarna?

Din adk mic är en kondensator mic och den behöver 48 v phantom matning. Det verkar som din mixer har phantommatning så det borde inte vara något problem. anledningen till att din mick inte låter bra kan bero på att behringers mixers inte har bra preamps men också för att du inte ställt om mixern till att ta imot micksignal.

angående att du inte kan muta kan helt enkelt vara att du felkopplat mixern till ljudkortet

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.