Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HEj alla!

jag är på jakt efter en inspelningsmixer.

kraven jag har är att det ska finnas 8 sub-grupper

och minst 12 kanaler då, det finns väl inte med mindre?

har kollat lite efter en fostex 812 eller 820..de är rätt billiga begagnade

och jag har jobbat med dessa mixerbord förr.

då till min fråga:

eftersom jag var en novis när jag jobbade med dessa borden så kommer jag inte

riktigt ihåg hur bra dessa var, mick preamp, EQ mm.

så om någon vet hur dessa funkar ljudkvalitets messigt kan ni väl skiva en rad.

tänkte också fråga om det finns andra mixerbord som jag ska kolla efter som har ungefär samma spec. som fostex borden och inte kostar alldeles för mycket..

Tack för mig!

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Postat

ring STIM, dom brukar ha bra svar

Postat

Jag har precis sålt mitt Fostex-bord, eftersom det brusade alldelles för mycket. Signalerna på sub-display´en var också helt galen. Den visade att man skickade mer ljud än vad man egentligen gjorde. Och mixerbordet läcker även lite in i andra kanaler, om man lyssnar riktigt riktigt noga.

Fast det är klart, man kan ju alltid försöka hitta ett annat mixerbord som är lika stort är lika billigt för samma peng.

Själv bytade jag till ett Mackie VLZ 1604 Pro, men det är ju några prisklasser dyrare, men det är ju också oändligt bättre.

Postat

Mackies 8-bussare är dyra som skam, men låter fantastiskt. Tror dom gör en 16-kanalare också som man säkert kan hitta begagnad.

Postat (redigerat)

Köp ett behringer 8-bussars då. Dom har ju samma routing som mackien o alltihopa. Det som skiljer sig är väl preampsen, eqn och priset.

Redigerat av VacUm

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.