Jump to content
Annons

Mailprogram


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Vad gör man när ens mail inte får de mail som är sagda att ha sänts till en och de mail man själv sänder aldrig kommer fram?

Vad beror såna fel på? I vissa fall syns de mail jag skickat som i Skickade-mappen, men mottagarna säger att de aldrig fått dem.

Likaledes säger ett flertal olika avsändare senaste tiden att de skickat mig mail, men de har jag aldrig fått. Vi har verifierat att adresserna stämmer ska väl tilläggas...

Kan det hänga samman med att jag får alla sms med 12 timmars fördröjning?

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Problemet ligger med största sannolikhet hos dig Intenet-leverantör, i deras mailserver.

Jag har råkat ut för liknande saker ibland också och har upptäckt att i sådana perioder, så fungerar webmailen (som finns hos ett webhotell utomlands) fortfarande - men POP-mailen händer det inget med alls, utan det är mer eller mindre stendött...

Skicka för säkerhets skull en kopia till din egen mailadress (gärna hos ett webhotell som inte är samma som din ISP), så ser du om det går ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Problemet ligger med största sannolikhet hos dig Intenet-leverantör, i deras mailserver.

Jag har råkat ut för liknande saker ibland också och har upptäckt att i sådana perioder, så fungerar webmailen (som finns hos ett webhotell utomlands) fortfarande - men POP-mailen händer det inget med alls, utan det är mer eller mindre stendött...

Skicka för säkerhets skull en kopia till din egen mailadress (gärna hos ett webhotell som inte är samma som din ISP), så ser du om det går ut.

Hmm...Com Hem alltså. Börjar tröttna på dem lite. Det är ju de som rekommenderade F-Security och tillhandahåller det programmet också. Com Hems kundtjänst måste vara sämst i världen via telefon. Ringde 8.15 på morgonen och stod i kö oavbrutet till 15.30 samma dag, då jag var tvungen att gå ut. La på, hade avancerat något i kön... Skickar man mail får man automatiska svar som inte svarar på ens fråga.

Att de är billigast och sänker priserna i sommar ännu mer är väl bra. Men...

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej Claes!

Nu har jag testat åt alla håll och från olika mailadresser. Det som nu inte funkar är att få in e-post till min mailinbox trots att det står att jag bara utnyttjat 9% av kapaciteten. Det är en Yahoo.

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...