VoodooChild92 Postat 1 juni 2007 Dela Postat 1 juni 2007 Tja, Jag har tänkt att slipa ner en billig aukustisk gitarr som jag nyligen köpte på netto för 250 spänn 😉 , färga om den, sprya något eventuellt mönster osv. Men min fråga är: Hur skall jag göra? :blink:förslag på färger? teknik? osv Säg vad ni tycker om iden också, // Anton PS. min första tråd, hoppas jag gjort rätt 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 1 juni 2007 Dela Postat 1 juni 2007 Skäms du redan för den? Nej allvarligt talat, det låter som en bra idé för att få den mer personlig! Ett tips kan jag åtminstone ge och det är ju att inte använda de vanliga ljusbruna sandpappren utan de där grå istället - alltså sandpapper finare än finast. Skulle var kul att veta hur man gör sunburst på ett bra sätt... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
blouis Postat 1 juni 2007 Dela Postat 1 juni 2007 Det där verkar som ett vanskligt projekt om du frågar mig. Visserligen är det en billig gitarr, men man får väl tänka sig att de haft några sorts idéer om vilken lack de använt och så vidare. 😄 Ev. omlackering/-målning kommer definitivt att påverka ljudet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 4 juni 2007 Dela Postat 4 juni 2007 Ev. omlackering/-målning kommer definitivt att påverka ljudet. å förmodligen inte till det sämre 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 4 juni 2007 Dela Postat 4 juni 2007 Är det värt att lägga ner så mycket jobb på en av allt att döma skitgitarr eller har du den som ett lackövningsobjekt? 😕 Jag menar om du efter hårt arbete märker att gitarren slår sig eller på annat sätt blir ospelbar är det ju bortkastat arbete såvida den inte bara skall vara en prydnad för ditt hem, din image eller vad vet jag... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berra_- Postat 4 juni 2007 Dela Postat 4 juni 2007 haha, det här påminer mig om en polare till mig. Han håller på att bygga en tele helt från scratch. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JahCrab Postat 4 juni 2007 Dela Postat 4 juni 2007 Haha. 249 kr för en gitarr ja. Netto är en lustig butik. Jag ville packa upp en och prova hur den lät när jag var på Netto idag, men jag vågade inte. 🙂 Lycka till med lackeringen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gubben i Kalmar Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 Var inte så nedlåtande! Grejen att fixa till ett "ballt" motiv på en gura är lika gammal som guran själv. Är man lite konstnärligt lagd kan man se mång motiv som funkar ihop med gurans form. Nääää.....Stå tå Dig VoodooChild92. Gör något kul av "NETTO guran"! Vänligen Gubben i Kalmar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 haha, det här påminer mig om en polare till mig. Han håller på att bygga en tele helt från scratch. Är det byggnadssats eller helt från scratch? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stirrblig Postat 5 juni 2007 Dela Postat 5 juni 2007 Jag köpte en begagnad Yamaha som jag målade om... Köpte grundfärg, metallicfärg och klarlack på Biltema för typ 120 spänn. Jag plockade bort strängarna och tejpade (inte så) noga in alla detaljer och sedan slipade, och sprejade jag. Efter grundfärgen och metallicfärgen satte jag på lite klistermärken som jag sedan sprayade in med klarlacken. Lite polering med trassel efteråt så slipper du bli gojsig om fingrarna också; vilket jag missade. Ljudet blev onekligen lite burkigare, men gitarren blev snyggare än ljudet blev dåligt. 🙂 Jag har väl inga mer handfasta tips att ge förutom att tejpa noga. Färgen på min gitarr har suttit ett år utan att se ut att vilja lossna. Det blev ett litet lager med klarlack vid kanterna på klistermärket också - vet inte hur man skall undvika det. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.