Neam (oregistrerad) Postat 1 juni 2007 Postat 1 juni 2007 Hej jag heter Harri och bor i Ystad. Har spelat gitarr och sjungit sedan barnsben. Prövade mina vingar för första gången, när jag var 18, med att sätta mig med min gitarr och sjunga på västralångatan i STHM. Har sen dess spelat på gator och torg i lund, malmö, köpenhamn och prag. (Snälla ge oss gatumusikanter en slant eller stanna och lyssna en stund. Dom flesta av oss gör det inte för pengarna utan för kicken och utmaningen.) Var trummis i 7år i ett garage/punk band på 80-talet. Namn: Charlie Don't Surf. Köpte en 4-kanal band porta och gjorde demos åt olika band/artister i början på 90-talet. Grundade Yellow Moon Studios och uppgraderade till en 8-kanal digital porta. Jobbade på Dundrets Studio (semi pro) i malmö under mitten av 90-talet. Uppgraderade min Amiga med ett midi interface och Cubase som styrde en Roland Synt. Sen PC-tiden har jag mest använt Reason. Har precis skaffat internet efter en längre tids konvalescens. (Brände ut mig på online rollspel.) Hittade detta ypperliga forum nyligen. Kommer antagligen få mycket nytta och nöje här. MVH /Harri
Neam (oregistrerad) Postat 1 juni 2007 Postat 1 juni 2007 Hej! Välkommen hit! Det låter som att vi kan ha nytta av dig här med, du verkar ju varit med ett tag. Fast alla kan ju bidra med något här, bara man är intresserad av musik. Kommer att vara ganska aktiv på forumet med både frågor och svar. Ska försöka vara till mesta möjliga nytta. Tack för alla välkomnanden!
Harmonica mike Postat 13 juni 2007 Postat 13 juni 2007 Tjena och välkommen. Kunskap är välkommet,alltid kan man lära sig nåt av varandra,det är därför detta forum är så grymt. här kommer du att trivas.. Mvh Harmonica mike
Tilly Postat 14 juni 2007 Postat 14 juni 2007 ----(Snälla ge oss gatumusikanter en slant eller stanna och lyssna en stund. Dom flesta av oss gör det inte för pengarna utan för kicken och utmaningen.) ---- MVH /Harri Välkommen! 😉 Det där jag citera ovanför var lite roligt dock 😛
Emulator Postat 14 juni 2007 Postat 14 juni 2007 välkommen hit!!! Angående gatumusiker och slant; mitt problem är att jag ALDRIG har kontakter. låter löjligt, men så är det. bara plastkort. Kanske lite mycket begärt att musikanten skall ha kortläsare? Annars brukar man mest bli sorgsen om det sitter någon riktigt duktig gitarrist och plinkar...fanken, slöseri på bra musiker typ.. välkommen skall du vara iallafall 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.