Jump to content
Annons

Hur registrerar man sitt artistnamn/bandnamn?

Recommended Posts

Postat
"Beatles" är ledigt !!!

Sorry, men The Beatles är i allra högsta grad upptaget i och med att det är ett skyddat varumärke. Och eftersom namnet Beatles är så pass starkt förknippat med namnet The Beatles så kommer med mycket stor sannolighet inte Beatles att godkännas. Dessutom så är det inte så långsökt att misstänka att ägaren till namnet The Beatles även har köpt/skyddat namnet Beatles. Just som ett dubbelt skydd. Den som ändå kallar sig för Beatles åker nog ganska omgående på "stryk"! Varumärkesintrång brukar ses som ganska allvarligt men det med rätta tycker jag.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Äger inte Michael Jackson alla Beatles rättigheter?

Så vitt jag vet så gör han fortfarande det ja. Men jag funderar på att köpa rättigheterna från honom. Om jag och min granne går ihop så kanske vi har råd! I värsta fall får vi väl sälja lite jultidningar och några pepparkakor också så ska väl det lösa sig.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Nej har för mig att han endast äger en del eller hela förlagsdelen, så han äger max 33 procent!

Det är mycket möjligt att du har rätt, men någon eller några andra äger i så fall de resterande procenten.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Annons
Postat
Är inte Ludgopelle upptaget 😎

Jopp. 😊

http://katastrofalaomslag.blogspot.com/200...n-stil-med.html

"Pedo-Anders, Svett-Ragnar, Dräggel-Johan och Ludgo-Pelle, det är farbröder man inte ska följa med hem även om de bjuder på godis."

:rolleyes:

He he he! Är de inte tillräckligrt sexiga för din smak eller vad då!? 🙂

Jag tycker att framför allt deras namn är helcolla och är riktigt up to date! 🙂

Att det här gänget ens existerade kände jag inte till, men det finns/fanns en snubbe som faktiskt kallade sig för Ludgp-Pelle. (Vet inte om han fortfarande lever.) Han var mest känd inom gammel-tjo-svängen, men var faktiskt en duktig jazzgitarrist i botten och är någonting som ytterst få känner till. Om det är samma Ludgo-Pelle som är på skivomslaget vet jag däremot inte.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Postat (redigerat)
"Beatles" är ledigt !!!

Sorry, men The Beatles är i allra högsta grad upptaget i och med att det är ett skyddat varumärke. Och eftersom namnet Beatles är så pass starkt förknippat med namnet The Beatles så kommer med mycket stor sannolighet inte Beatles att godkännas. Dessutom så är det inte så långsökt att misstänka att ägaren till namnet The Beatles även har köpt/skyddat namnet Beatles. Just som ett dubbelt skydd. Den som ändå kallar sig för Beatles åker nog ganska omgående på "stryk"! Varumärkesintrång brukar ses som ganska allvarligt men det med rätta tycker jag.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Äger inte Michael Jackson alla Beatles rättigheter?

Så vitt jag vet så gör han fortfarande det ja. Men jag funderar på att köpa rättigheterna från honom. Om jag och min granne går ihop så kanske vi har råd! I värsta fall får vi väl sälja lite jultidningar och några pepparkakor också så ska väl det lösa sig.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Nej har för mig att han endast äger en del eller hela förlagsdelen, så han äger max 33 procent!

Det är mycket möjligt att du har rätt, men någon eller några andra äger i så fall de resterande procenten.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Jepp Paul M och Yoko Ono!

Yoko Ono kontaktade Paul M angående om de skulle köpa förlagsdelen tillsammans men Paul M tyckte inte det var nån idé eftersom vem vill köpa de rättigheterna var hans motivering, (för övrigt så var det Paul M som tipsade Jackson om investeringen att köpa andras förlagsrättigher, han hade nog inte trott att Jackson skulle köpa Beatlesrättigheterna 😛 )!

Redigerat av Fredrik Karlsson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.