Jump to content
Annons

Vad för slags trumljud är mycket bättre än battery


Musiker81

Recommended Posts

Hej

Jag har batterytrumljud och tycker dom bara låter ganska bra. Vad ska man ha för trumljud om man vill att det ska låta mycket bättre än battery alltså som i proffspoplåtar, typ Savage Garden, Lene Marlin, Sixpence none the richer, Eagle eye cherry, Daniel Bedingfield, Bosson, Nick Kamen. Alltså riktigt jävla bra proffstrumljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Hej

Jag har batterytrumljud och tycker dom bara låter ganska bra. Vad ska man ha för trumljud om man vill att det ska låta mycket bättre än battery alltså som i proffspoplåtar, typ Savage Garden, Lene Marlin, Sixpence none the richer, Eagle eye cherry, Daniel Bedingfield, Bosson, Nick Kamen. Alltså riktigt jävla bra proffstrumljud.

Inte illa att lista Daniel Bedingfield som exempel på bra musik i inte en, men två trådar inom loppet av några minuter.

Och Nick Kamen.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har batterytrumljud och tycker dom bara låter ganska bra. Vad ska man ha för trumljud om man vill att det ska låta mycket bättre än battery alltså som i proffspoplåtar, typ Savage Garden, Lene Marlin, Sixpence none the richer, Eagle eye cherry, Daniel Bedingfield, Bosson, Nick Kamen. Alltså riktigt jävla bra proffstrumljud.

Kolla FXpansion och deras BFD. Battery är ju egentligen en sampleplayer och är helt beroende på vad du har för ljud. DFH är ju ganska populära och fungerar (om änlite krångligt) till battery.

Själv tycker jag som sagt bäst om fxpansion's bfd, iallafall om man vill att de ska låta "äkta" och fungera att spela dynamiskt, inte minst tack vare ett enormt ljudbibliotek.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt j-la bra proffstrummljud bygger naturligtvis till stor del på att man har en likdan studio, trummis, inspelningstekniker o.s.v. För oss andra verkar någon av de nämnda pluggarna vara en bra lösning. DFH Superior som recenserades i senaste studio kostar väl 2500:- har jag för mig. Billigare än ett leksakstrumset. Kan man sedan spela tight på sin midiklaviatur eller pad-trummor så är lyckan gjord får man hoppas 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Hej

Jag har batterytrumljud och tycker dom bara låter ganska bra. Vad ska man ha för trumljud om man vill att det ska låta mycket bättre än battery alltså som i proffspoplåtar, typ Savage Garden, Lene Marlin, Sixpence none the richer, Eagle eye cherry, Daniel Bedingfield, Bosson, Nick Kamen. Alltså riktigt jävla bra proffstrumljud.

Ring ett proffs.

Link to comment
Dela på andra sajter

mycket handlar om hur man använder ljuden och hur bra man kan programmera dom.

Instämmer.

Man kan nog inte bara gå och köpa (läs: ladda ner) proffsljud och kombinera ihop till en tuff låt, iallafall inte med intressant resultat.

Det krassa och säkert aptrista svaret blir att du helt enkelt får träna och testa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...