Reason Postat 27 augusti 2004 Dela Postat 27 augusti 2004 Prodigy - Girls Prodigy - The Way It Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 27 augusti 2004 Dela Postat 27 augusti 2004 Måttligt bra. Liam har tappat stinget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 27 augusti 2004 Dela Postat 27 augusti 2004 Måttligt bra. Liam har tappat stinget. Det hade kanske blivit bättre om han programmerat sina trummor istället för att bara loopa sina cratediggingfynd? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 28 augusti 2004 Dela Postat 28 augusti 2004 Det hade kanske blivit bättre om han programmerat sina trummor istället för att bara loopa sina cratediggingfynd? 😕 Word. Jag har också hittat alla dom feta looparna på Antikbörsen (10 spänn styck). Men jag känner inte Liam (även om jag bjöd honom på gräs Lollipop -96). Är det nån som vet nån som gör ny musik???? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 28 augusti 2004 Dela Postat 28 augusti 2004 Måttligt bra. Liam har tappat stinget. Det hade kanske blivit bättre om han programmerat sina trummor istället för att bara loopa sina cratediggingfynd? 😉 Tror du mig fortfarande inte? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 28 augusti 2004 Dela Postat 28 augusti 2004 och om jag får plocka något från något annat än Prodigys nya, Pro-test från Skinny Puppys allra nyaste. Jop, I agree. Skinny Puppys nya skiva är GRYM!! Tror faktiskt att den kan va värd en titt även för "icke-synthare" som är öppna för nåt nytt och spännande... "I am a God, I am a faceless warrior!!" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 29 augusti 2004 Dela Postat 29 augusti 2004 Jag undrar fortfarande om nattvaktaren och Danny Cort fortfarande inte tror mig när jag säger att många beats av The Chem's och Prodigy är samplade och manipulerade 70-talsfunklåtar...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 29 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 29 augusti 2004 Jag undrar fortfarande om nattvaktaren och Danny Cort fortfarande inte tror mig när jag säger att många beats av The Chem's och Prodigy är samplade och manipulerade 70-talsfunklåtar...? på Girls är det en sampling från Broken Glass - Style of the Street 1984 iaf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johan Royen Postat 29 augusti 2004 Dela Postat 29 augusti 2004 All respekt till herr Howlett, men jag måste säga att Basement Jaxx senaste, trots att den är sämre än Rooty som i sin tur är sämre än Remedy, knäcker det jag har hört från Always Outnumbered... Fast det är bara min ringa åsikt, såklart 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 30 augusti 2004 Dela Postat 30 augusti 2004 Basement Jaxx gjorde absolut några bra låtar, och Prodigy likaså. Men komigen, detta är dansmusik; man behöver inte vara sin idol trogen, eller ens köpa "nästa album". Det finns gott om ny spännande musik som tagit vid där Prodigy slutade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 30 augusti 2004 Dela Postat 30 augusti 2004 Men komigen, detta är dansmusik; man behöver inte vara sin idol trogen, eller ens köpa "nästa album".Det finns gott om ny spännande musik som tagit vid där Prodigy slutade. ...eller äldre musik som såg till att Prodigy började där de gjorde: FRONT 242 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 30 augusti 2004 Dela Postat 30 augusti 2004 ...eller äldre musik som såg till att Prodigy började där de gjorde:FRONT 242 Ähum, nu tror jag nog att det spelades betydligt mer hiphop än belgisk stöveldisko hemma hos Liam. Men visst, Front var ju en del i det som ledde fram till diskons mutation till house och techno. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 30 augusti 2004 Dela Postat 30 augusti 2004 ...eller äldre musik som såg till att Prodigy började där de gjorde: FRONT 242 Ähum, nu tror jag nog att det spelades betydligt mer hiphop än belgisk stöveldisko hemma hos Liam. Men visst, Front var ju en del i det som ledde fram till diskons mutation till house och techno. 😉 Ja, det ena utesluter ju inte det andra... Vet bara att de har samarbetat lite och att Prodigy i en intervju har sagt att Front 242 är en viktig influens. (Tror att de tackar F242 i bookleten på antingen "Fat of the land" eller "Music for the gilted generation"...) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 30 augusti 2004 Dela Postat 30 augusti 2004 (redigerat) Vet bara att de har samarbetat lite Kommer ihåg en tolva (var det Tragedy?) med Prodigy-mixar, finns det andra samarbeten? Redigerat 30 augusti 2004 av Disco Dan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 30 augusti 2004 Dela Postat 30 augusti 2004 Vet bara att de har samarbetat lite Kommer ihåg en tolva (var det Tragedy?) med Prodigy-mixar, finns det andra sammarbeten? Vet inte riktigt... Jag tror att det bara var mixarna som Prodigy gjorde på F242's "Religion". Finns förutom på single/maxi även med på CDn "Mut@ge.Mix@ge". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.