Jump to content
Annons

Musiktips


Reason

Recommended Posts

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Måttligt bra. Liam har tappat stinget.

Det hade kanske blivit bättre om han programmerat sina trummor istället för att bara loopa sina cratediggingfynd? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Det hade kanske blivit bättre om han programmerat sina trummor istället för att bara loopa sina cratediggingfynd? 😕

Word.

Jag har också hittat alla dom feta looparna på Antikbörsen (10 spänn styck). Men jag känner inte Liam (även om jag bjöd honom på gräs Lollipop -96).

Är det nån som vet nån som gör ny musik????

Link to comment
Dela på andra sajter

Måttligt bra. Liam har tappat stinget.

Det hade kanske blivit bättre om han programmerat sina trummor istället för att bara loopa sina cratediggingfynd? 😉

Tror du mig fortfarande inte? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

och om jag får plocka något från något annat än Prodigys nya, Pro-test från Skinny Puppys allra nyaste.

Jop, I agree. Skinny Puppys nya skiva är GRYM!!

Tror faktiskt att den kan va värd en titt även för "icke-synthare" som är öppna för nåt nytt och spännande... :rolleyes:

"I am a God, I am a faceless warrior!!"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar fortfarande om nattvaktaren och Danny Cort fortfarande inte tror mig när jag säger att många beats av The Chem's och Prodigy är samplade och manipulerade 70-talsfunklåtar...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag undrar fortfarande om nattvaktaren och Danny Cort fortfarande inte tror mig när jag säger att många beats av The Chem's och Prodigy är samplade och manipulerade 70-talsfunklåtar...?

på Girls är det en sampling från

Broken Glass - Style of the Street 1984 iaf :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Basement Jaxx gjorde absolut några bra låtar, och Prodigy likaså.

Men komigen, detta är dansmusik; man behöver inte vara sin idol trogen, eller ens köpa "nästa album".

Det finns gott om ny spännande musik som tagit vid där Prodigy slutade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men komigen, detta är dansmusik; man behöver inte vara sin idol trogen, eller ens köpa "nästa album".

Det finns gott om ny spännande musik som tagit vid där Prodigy slutade.

...eller äldre musik som såg till att Prodigy började där de gjorde:

FRONT 242

Link to comment
Dela på andra sajter

...eller äldre musik som såg till att Prodigy började där de gjorde:

FRONT 242

Ähum, nu tror jag nog att det spelades betydligt mer hiphop än belgisk stöveldisko hemma hos Liam.

Men visst, Front var ju en del i det som ledde fram till diskons mutation till house och techno.

Link to comment
Dela på andra sajter

...eller äldre musik som såg till att Prodigy började där de gjorde:

FRONT 242

Ähum, nu tror jag nog att det spelades betydligt mer hiphop än belgisk stöveldisko hemma hos Liam.

Men visst, Front var ju en del i det som ledde fram till diskons mutation till house och techno.

😉

Ja, det ena utesluter ju inte det andra...

Vet bara att de har samarbetat lite och att Prodigy i en intervju har sagt att Front 242 är en viktig influens. (Tror att de tackar F242 i bookleten på antingen "Fat of the land" eller "Music for the gilted generation"...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet bara att de har samarbetat lite

Kommer ihåg en tolva (var det Tragedy?) med Prodigy-mixar, finns det andra sammarbeten?

Vet inte riktigt... Jag tror att det bara var mixarna som Prodigy gjorde på F242's "Religion". Finns förutom på single/maxi även med på CDn "Mut@ge.Mix@ge".

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...