Jump to content
Annons

Låtskrivarpartner i Stockholm Sökes

Recommended Posts

frejan (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag är en trevlig kille på 29 år som de senaste 4 åren har sysslat mycket med just låtskrivande. Jag skulle vilja hitta någon att skriva ihop med här i Stockholm. Jag tror att man på så sätt har störst möjlighet till att komma in i den kommersiella musikindustrin.

Min musikaliska bakgrund är relativt lång. Jag har spelat gitarr i över 15 år och har även de senaste åren utvecklat mig mycket inom sång och musikproduktion. Jag har övertiden samlat på mig erfarenheter från både studioarbete och bandsammanhang. Har vunnit några mindre utmärkelser som låtskrivare, men hoppas fortfarande på ett större genombrott framöver =)!

Jag söker någon som precis som mig är mycket intresserad av låtskrivande och som har hållit på länge i egen projektstudio. Gärna någon som kan komplettera mig. Kanske är du pianist med en talang för arrangering och textförfattande. Kanske är du en duktig producent med kunskap om sound och en insikt i mixning och mastering. Kanske är du...? Viktigt är naturligtvis att du är positiv, social och samarbetsvillig.

Tillsammans tänkte jag att vi skulle kunna ses då och då och jobba i projektform. Ett projekt i taget och pusha varandra att göra klart saker. Målet är att så småningom ro i land en publikationsdeal.

Den musik jag vill att detta ska handla om är pop, rock, soul och eventuellt viss modern country. Låtar som kanske påminner lite om Goo goo dolls, Gavin Degraw, Pink, Kelly Clarkson, U2, James Morrison, Coldplay, Rascal Flatts etc.. Kanske även film-, tv-serie- och reklammusik kan komma i fråga. Du kanske också har förslag...

Intressant?

Maila!: frej.sjostrom@gmail.com

Mvh

F r e j

Annons
Postat

Hei Frej!

Jeg bor ikke i Stockholm, men dette virker interessant. Har du en webside eller side på myspace hvor man kan høre din musikk?

- J.

frejan (oregistrerad)
Postat

Här kan du höra en gammal låt som jag gjorde för 3 år sedan:

http://www.myspace.com/frejthesongwriter

Är inte helt nöjd med den, men den duger som en liten demo. Kan även kolla in min hemsida: www.frej.nu.

De nyaste låtarna jag har väntar på förlag, så jag försöker vara lite restriktiv med att skicka runt dem i dagsläget. Vet inte om det är rätt tänkt men...Nåja...Du kan få höra en del klipp från annat om du vill senare.

Vad pysslar du med för slags musik? Hur ser din musikaliska bakgrund ut?

Mvh

F r e j

Postat (redigerat)

Jeg har jobbet med mye forskjellig - alt fra trance til country. Har aldri lært meg noter, men kan spille det meste på gehør. Spiller piano og gitar. Mest piano i det siste. Driver også ganske mye med mix/master.

Du finner meg på http://www.myspace.com/jahala .. ligger noen demolåter der fra 2005 :rolleyes:

- J.

Redigerat av jahala
frejan (oregistrerad)
Postat

Grymt snygg låt "The day I fell in love"! Mycket cred =)! Fasen vilken bra demosångerska. Bra mixat också.

Är du öppen för samarbete över nätet? Hur tänker du kring det? I vilka former i så fall?

Maila gärna frej.sjostrom@gmail.com

Kan skicka något nyare kanske...

/F

Postat

Thanks! Ja hun er utrolig flink, norges beste studiovokalist..

Jeg samarbeider gjerne over nettet - det fungerer ofte fint for meg.

Hva slags musikkprogram bruker du? Selv bruker jeg cubase/nuendo.

Har sendt mail

- J.

Widde (oregistrerad)
Postat

Hej!

Detta låter ju helt klart väldigt intressant! Själv är jag en 31 årig kille ifrån Linköping som hållit på med musik hela livet. De senaste åren har jag börjat investera i en liten hemmastudio, med Cubase 4 som grund. I grund och botten är jag trummis, men spelar mest gitarr och piano nu för tiden, sjunger en del oxå. Jag har hållt på att skriva låtar ganska länge (men det är först nu på sistone som jag börjat spela in dom). De influenser du räknade upp stämmer ju helt klart överens med mina 🙂

Om detta låter intressant får du gärna höra av dig. Tyvärr har jag ingen sida på My Space (än) men om du vill kan jag ju maila nån låt som jag gjort.

/Andreas i Linköping

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.