nickodemus Postat 27 augusti 2004 Postat 27 augusti 2004 Jag har köpt ett externt ljudkort (USB) till min bärbara pc och jag får det inte riktigt att fungera. det är så att det kommer ljud ur kortet men ljudet är fullt av sprak och knaster. vad kan detta bero på? det fungerar finfint om jag tar tag i volymkontrollen i iTunes med muspekaren eller om jag konstant flyttar omkring ett windows-fönster över skärmen, men så fort jag släpper något av det så kommer spraket och knastret tillbaka. Någon som har någon aning om vad som kan vara fel?
Andreas L Postat 27 augusti 2004 Postat 27 augusti 2004 Vad kör du för OS? Om du kör xp, har du stängt av onödiga funktioner och optimerat det för bakgrundstjänster etc?
nickodemus Postat 27 augusti 2004 Trådstartare Postat 27 augusti 2004 Jag kör XP ja. Hur optimerar jag för bakgrundstjänster?
Andreas L Postat 27 augusti 2004 Postat 27 augusti 2004 När det gäller just bakgrundstjänster så är det i kontrollpanelen/system/avancerat/prestanda/avancerat Men du bör optimera för bästa prestanda om du inte redan gjort det(bla. på samma ställe men under filken "visuella effekter". Se oxå till att ha rensat i autostarten, inte ha några virusprogram/brandvägger etc. körande i bakgrunden... Det finns en rad saker som du bör kolla upp och justera ifall du vill optimera ditt system för musik. Har inte någon länk i huvudet, men det finns i forumet och även om du söker på google.
nickodemus Postat 27 augusti 2004 Trådstartare Postat 27 augusti 2004 (redigerat) Nix, det funkade inte. Men alltså det är väl inte det att jag direkt vill optimera mitt system för musik, utan det är mer så att jag just nu bara vill kunna spela musik ur mitt ljudkort. Jag har inte hunnit komma förbi det steget än för det sprakar så mycket att man knappt hör musiken. =/ Hmm, inga andra förslag? EDIT: Jag menar, kan det vara så att ett virusprogram eller en brandvägg förstör alltihopa? Redigerat 27 augusti 2004 av nickodemus
Andreas L Postat 27 augusti 2004 Postat 27 augusti 2004 Ah men vad är det för ljudkort du har? Vad har du för dator etc etc. Det kan ju vara i stort sett vad som helst som spökar. Om du lämnar sådana upplysningar så finns det chans att någon annan har samma ljudkort och känner igen problemet.
nickodemus Postat 27 augusti 2004 Trådstartare Postat 27 augusti 2004 Ah ok. Jag har en Fujitsu-siemens Amilo A laptop med AMD2000+ XP processor samt 512 mb RAM. Ljudkorten jag prövat har varit M-audio Audiophile USB samt Maya44USB.
Kill All Autotuner Postat 30 augusti 2004 Postat 30 augusti 2004 (redigerat) Några saker att testa : 1. Först av allt skulle jag spela upp musiken i en annan spelare, är det samma sak där så felsök någon annanstans. 2. Muta lineingången till ditt ljudkort i lappisen. 3. Installera om I-tunes 4. Installera om drivrutinerna till ditt externa ljudkort 5. Uppdatera drivrutinerna till ditt grafikkort Redigerat 30 augusti 2004 av Kill All Autotuner
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.