djkay (oregistrerad) Postat 27 augusti 2004 Dela Postat 27 augusti 2004 (redigerat) Här är en låt jag jobbar med. Är inte helt klar... Ska iaf lägga sång på den i studio... en lite klubbig låt... Vågar man kalla den lite house-ig? Aja, här är den! Your browser does not support the HTML5 audio tag Ps... basgången är lite för tung tycker jag, har en tendens att göra en döv om man har "goove"-bass på stereon eller liknande, och mitt soundforge strular så jag har inte kunnat re-mastra den. Ta den för vad den är sålänge. Återkommer med slutgiltig version när sången är lagd, om jag nu kommer få tummen ur att lägga den någon gång. Enjoy! mvh DJ KAY @ www.klubbdunka.net Redigerat 27 augusti 2004 av djkay Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 27 augusti 2004 Dela Postat 27 augusti 2004 Vågar man kalla den lite house-ig? Nä. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 27 augusti 2004 Dela Postat 27 augusti 2004 Ajajaj, lite GM-varning. Vissa av syntljuden är rätt sugiga om man ska vara ärlig. Svårt att se hur denna skulle kunna sitta i ett djset. Ändå vill jag berömma för initiativet; house av detta slag hör vi alltför sällan på forumet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 27 augusti 2004 Dela Postat 27 augusti 2004 Vackert rent och snällt skulle tro att du vill göra någon blandning av techno å house? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djkay (oregistrerad) Postat 27 augusti 2004 Dela Postat 27 augusti 2004 Vackert rent och snällt skulle tro att du vill göra någon blandning av techno å house? Tackar... Nja, annars gör jag faktiskt ren Trance-musik. Det är trancemusiken som har gått bäst, med radiospelningar, klubbspelningar osv... så detta var en avstickare. Ville bara ha lite feedback 🙂 Tror jag ska hålla mig till Trance-musiken faktiskt, av att dömma på recentionerna av denna 😉 Trivs bäst med det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 28 augusti 2004 Dela Postat 28 augusti 2004 Ändå vill jag berömma för initiativet; house av detta slag hör vi alltför sällan på forumet. Ja faktiskt. Kanske för att det inte existerar house av detta slaget. Radiospelningar? Kul! Droppa referenserna så man får bli avis... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djkay (oregistrerad) Postat 28 augusti 2004 Dela Postat 28 augusti 2004 Ändå vill jag berömma för initiativet; house av detta slag hör vi alltför sällan på forumet. Ja faktiskt. Kanske för att det inte existerar house av detta slaget. Radiospelningar? Kul! Droppa referenserna så man får bli avis... FM radio: Powerhouse P3 och någon annan P-kanal. Sedan en dansk radiokanal med dansmusik jag faktiskt inte mins namnet på. Nätadio; DI.FM, RAdioseven, Fantasyradio och annat. Det är då med Trancemusiken och inte min konstiga "house". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 28 augusti 2004 Dela Postat 28 augusti 2004 Schysst. Lite vocals från en bra soulsångerska ovanpå skulle suttit bra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 28 augusti 2004 Dela Postat 28 augusti 2004 uhm..GM-varning alltså..låter nästan som det är bara sådana ljud...men...lägg på andra ljud så blir du ju av med den stämpeln? Jag tyckte det lät som en användbar kärna under GM-skalet i.a.f Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djkay (oregistrerad) Postat 28 augusti 2004 Dela Postat 28 augusti 2004 Nu får ni berätta vad förkortningen på GM är... verkar som alla vet utom jag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 28 augusti 2004 Dela Postat 28 augusti 2004 Generella Midiljud (på en höft, översättarens anm.) låter helt Ok 😄 men knyckla gärna till ljuden i någon obegriplig VST 😄 härligt guraljud 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 30 augusti 2004 Dela Postat 30 augusti 2004 Jag tycker om basljudet. Jag gillar ljuden. Däremot är jag inte överförtjust i mixen. Trummorna är lite mycket "mitt i nyllet". Jag skulle gilla att de var lite mer breddade. Virveltrumman har också en tendens att försvinna lite in i ljudbilden så att den blir otydlig och "klickig". Det kanske är avsikten, men jag tycker inte det låter så snyggt. Annars snyggt tema, bra låt. Ge inte upp detta. Speciellt inte bara för att folk här säger det. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.