Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan någon rekommendera en mikrofon för inspelning av tal? Jag ska spela in olika fraser som sedan kommer att spelas upp i ett iptelefonisystem.

Annons
Postat

Kör exempelvis med en Studio Projects B1, så får du betydligt bättre ljud än telefonsystemet kan återge - och så kommer du dessutom billigt undan och får som bonus en mic som går utmärkt att använda till andra inspelningar också. 😉

Postat
Kör exempelvis med en Studio Projects B1, så får du betydligt bättre ljud än telefonsystemet kan återge - och så kommer du dessutom billigt undan och får som bonus en mic som går utmärkt att använda till andra inspelningar också. 😉

Tack för ditt svar. Din hemsida verkar inte funka för mig, jag får bara en tom sida.

Jo, dagens telesystem har rätt kass kvalitet, dock så sparar jag alltid orginalen i bra kvalitet för att kunna koda om talet i takt med att telesystemen utvecklas.

Ljudet som jag använder (färdigkodat för systemet) är 16bit 8khz mono wave (PCM).

Postat

En gammal klassisk dynamisk reportagemick som Sennheiser MD21 borde du kunna hitta billigt. De är dessutom ruggigt tåliga. De säljs även nya, mer än 50 år efter produktionsstart 😉

Postat
Kör exempelvis med en Studio Projects B1, så får du betydligt bättre ljud än telefonsystemet kan återge - och så kommer du dessutom billigt undan och får som bonus en mic som går utmärkt att använda till andra inspelningar också. 🙁

Tack för ditt svar. Din hemsida verkar inte funka för mig, jag får bara en tom sida.

Jo, dagens telesystem har rätt kass kvalitet, dock så sparar jag alltid orginalen i bra kvalitet för att kunna koda om talet i takt med att telesystemen utvecklas.

Ljudet som jag använder (färdigkodat för systemet) är 16bit 8khz mono wave (PCM).

Det verkar som om min .biz-domäns server har lagt ner för stunden... 😉

Vill du lyssna på mina inspelningstester, så finns de även på http://www.testrecordings.net 🙁

Postat
En gammal klassisk dynamisk reportagemick som Sennheiser MD21 borde du kunna hitta billigt. De är dessutom ruggigt tåliga. De säljs även nya, mer än 50 år efter produktionsstart 😉

Kostade 4400kr som billigast på prisjakt.se

Behöver jag en micförstärkare?

Hittade detta paket: http://www.emusic.se/default.asp?do=&t...&info=11727

Om du inte har någon micpreamp eller mixer som du använder i dag, så behövs det, eftersom B1 kräver fantommatning för att fungera.

VTB-1 ger mycket för pengarna och är betydligt bättre än premparna i lägsta budgetträsket. 🙁

Postat
Om du inte har någon micpreamp eller mixer som du använder i dag, så behövs det, eftersom B1 kräver fantommatning för att fungera.

VTB-1 ger mycket för pengarna och är betydligt bättre än premparna i lägsta budgetträsket. 🙂

Näe. Jag har tänkt bygga upp en liten studio allt eftersom. Så idag har jag bara en tyst dator med ett ljudkort som duger.

Ha du en annan adress till din företagshemsida?

Postat

VTB-1 ger mycket för pengarna och är betydligt bättre än premparna i lägsta budgetträsket. 🙂

Näe. Jag har tänkt bygga upp en liten studio allt eftersom. Så idag har jag bara en tyst dator med ett ljudkort som duger.

Ha du en annan adress till din företagshemsida?

Tyvärr inte. Förmodligen är det ett tillfälligt stopp på webfunktionen, eftersom mailen fungerar. Sådana stopp brukar inte vara så länge som det har gjort nu, men det kommer säkert igång snart igen och annars försöker jag få besked i kväll om vad som har hänt. Funkar det inte i kväll, så slänger jag upp firmasiten tillfälligt på en annan adress, men det blir sista utvägen... 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.