Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Techno är en genre som alltid fascinerat mig. I över ett år har jag suttit och härmar och härmat och härmat, men jag känner att jag aldrig riktigt lyckas få det där fylliga soundet. Man sitter i flera timmar och arbetar på samma loop, men man blir aldrig nöjd! Här har vi något jag knåpat ihop i Fruity Loops:

Vi jämför den med något från mannen själv, Adam Beyer:

Ni som har åratal av studioerfarenhet borde väl inte ha mycket problem att analysera klippet djupt och veta vad den låten har som min saknar.

Jag skulle kunna gissa på att de har dussintals med kompressorer indelade i varenda kanal. Jag vet vad en kompressor gör, men konsten att använda den till fullo är något jag inte är riktigt haj på ännu.

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Bara att testa vidare.

Stereobredden skiljer låtarna åt. Experimentera.

Tokmono blir inget kul i längden.

Postat
Techno är en genre som alltid fascinerat mig. I över ett år har jag suttit och härmar och härmat och härmat, men jag känner att jag aldrig riktigt lyckas få det där fylliga soundet. Man sitter i flera timmar och arbetar på samma loop, men man blir aldrig nöjd! Här har vi något jag knåpat ihop i Fruity Loops:

Vi jämför den med något från mannen själv, Adam Beyer:

Ni som har åratal av studioerfarenhet borde väl inte ha mycket problem att analysera klippet djupt och veta vad den låten har som min saknar.

Jag skulle kunna gissa på att de har dussintals med kompressorer indelade i varenda kanal. Jag vet vad en kompressor gör, men konsten att använda den till fullo är något jag inte är riktigt haj på ännu.

släng på ett glitter-reverb på hihaterna tillsammans med en compressor som pumpar lite granna...

sen lite nya samples skulle du kanske behöva..

lek lite med filter osv oxå...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.