Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Du kan Bounca om den i Split Stereo. tex

Givetvis, det var det första jag gjorde. Men då måste man ju exportera och importera filerna i audiowindow. Dessutom så inträffar följande: När jag sedan importerar de två monofilerna och lägger up dem i arrange på varsin kanal så är det SAMMA audioinformation i båda kanalerna. I Audiowindow ser man tydligt hur vågformen skiljer sig från höger och vänster, men när man importerar dem så blir det samma kanal, så när jag panorerar ut dem så blir det mono + 3db i mitten.

Detta löste jag senare genom att byta namn på filerna, fattar dock inte varför detta skulle behövas...enomrt tjorvig process för att splitta ett stereospår.

Finns det inget sätt att bara splitta filen i själva projektet utan att exportera?

Tack

• 4 veckor senare...
Postat

Inte vad jag vet, men du kan ju alltid testa att kopiera stereospåret.

Sen klickar du i längst ner på regeln (ska vara en rund ring), där man kan klicka i att regeln läser, left, right, mono eller stereo.

Kanske inte var svaret på din fråga men det är en lösning...

mvh

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.