Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag är ute efter att köpa ny dator för att den jag har nu klarar inte av det direkt. Den jag har nu är en 2,4 Ghz med 1gb i ram för att hålla mig kort. Frågan är nu om jag ska köpa bärbar eller stationär.

Jag använder Cubase med EzDrummer, 2st amplitube, synth, ett sång spår, bas, sen lite effektspår. Jag undrar bara om jag kommer kunna köra allt detta med lite fler pluggar utan att det laggar på en bärbar. Sedan om det finns lite småknep för hur man ska dra ner på prestandan när man väl är klar, för jag kör alla mina saker på send men jag har hört talas om att man skulle kunna frysa spåren så att det bara drar samma kraft som wav-filer.. :rolleyes:

Annons
Postat

Med en dubbelkärnig processor som Core 2 Duo, en hyggligt snabb minnesbuss på 667 MHz och 2 gigabyte arbetsminne, tycker jag att du bör du klara dig alldeles förträffligt. Och dessa specar är inte ovanliga på bärbara. Men som alltid, har du möjlighet att något/några av dina projekt på en bärbar med dessa specar, så är det guld.

Du kan, som du är inne på, frysa spår i Cubase. Gå in på VST Instruments och klicka på snöflingan. Själv brukar jag även se till att ladda ur vst-instrumentet i sig när kanalen är frusen. Beroende på hur spåret ser ut, vilket instrument du använder (och kanske vilken version av Cubase du använder) så kan det ta en stund att frysa ett spår.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.