Jump to content
Annons

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Norton AntiVirus var väl bra, eller nä alldeles föör bra kan man säga. Den gjorde att de flesta sidor kunde jag inte gå in på utan att tråckla mig förbi och svara på frågor, kunde aldrig öppna pdf-filer och det var jobbigast av allt.

Därför bytte jag till F-Secure AntiVirus. Stup i kvarten uppkommer ett meddelande om att "F-Secure Manager har stött på ett problem och måste avslutas." Så stängs hela webbläsaren av. Om jag bara är inne på Google och mail och sånt händer ingenting, men framförallt på MySpace är det rena skiten. Går inte att använda i princip!!

I väntan på att ComHem ska kontakta mig personligen för telefonassistans om ifall det bara är någon inställning som ska ändras för programmet, så undrar jag om det är någon annan här som har F-Secure AntiVirus Säkerhetspaket? Fungerar det bra, eller har ni också problem med det?

🙂

:musik

Redigerat av musik
Annons
Postat

Hej!

Jag kör också F-Secure och det funkar jättebra:-)

Plejaden (oregistrerad)
Postat

Jag kör också F-secure. För egen räkning har det aldrig krånglat, det är dock förbannat segt att starta upp...

Postat

Fungerar hur bra som helst, även om det behövs installeras om ibland för att må bra och vara snabbt.

Säker på att du verkligen fick bort Norton ordentligt innan du la in F-secure?

Postat
Fungerar hur bra som helst, även om det behövs installeras om ibland för att må bra och vara snabbt.

Ja Norton AV är ett riktigt kladdigt program. Efter avinstallation ligger det massor av poster kvar i registret.

Den senaste datorn jag skaffade hade Norton IS installerat från butik. :rolleyes:

Herregud vilken bad will!

musik (oregistrerad)
Postat

Ja Norton AV är ett riktigt kladdigt program. Efter avinstallation ligger det massor av poster kvar i registret.

Den senaste datorn jag skaffade hade Norton IS installerat från butik. :rolleyes:

Ja, jag har fått en länkfil ifrån Norton för att ta bort Norton som jag använde, en specialare eftersom de visste med sig att "TA bort program" inte skulle räcka. När jag sedan kollade efter så fanns det ändå lite skit kvar, i form av Symantecs uppdateringsfiler. Men jag börjar undra om felet inte ligger hos Windows Explorer?! Oftast händer ingenting numera när jag klickar på den ikonen. Timglaset kommer upp för att sedan försvinna...

🙂

Postat

Den senaste datorn jag skaffade hade Norton IS installerat från butik. 😳

Ja, jag har fått en länkfil ifrån Norton för att ta bort Norton som jag använde, en specialare eftersom de visste med sig att "TA bort program" inte skulle räcka. När jag sedan kollade efter så fanns det ändå lite skit kvar, i form av Symantecs uppdateringsfiler. Men jag börjar undra om felet inte ligger hos Windows Explorer?! Oftast händer ingenting numera när jag klickar på den ikonen. Timglaset kommer upp för att sedan försvinna...

😮

F-secure är ett bra program

Norton däremot är ett virus...

En gissning är att dina problem beror på att du inte blivit av med alla komponenter av Norton när du försökt avinstallera det och det alltså är Nortonrester som ligger kvar och krockar med ditt nya F-secure. Det enda som hjälper för att få bort allt skräp som Norton sprider i en dator är att göra en total ominstallation med fomatering av hårddisken.

Lycka till... 😊

Postat

F-secure antivirus suger nästan 110 mb i ram-minnet. När du installerat F-secure på

en pc så drar den igång varesig du vill eller inte en scan på alla hårddiskar. Lite jobbigt

om man har hårdiskar på 500 gb och full med loopar etc. Det är bara att låta den tugga

på om man installerar den på en musikburk.

Kan rekomendera F-secure demon för den kan man uppdatera virusdefinitionerna ett

helt halvår från installation mot den köpta som är på ett år.

Själv har jag bara F-secure på surfburken. Inget på musikburkarna.

musik (oregistrerad)
Postat

Men vad betyder "F-Secure Manager" - vad är DET för ett program?

😆

Postat

Vill bara tillägga i debatten som pågår här,

att jag idag avinstallerade F-Secure Internet Security och slängde in Symantec Client Security istället..

Laptopen blev som en helt ny maskin - allt går betydligt mycket snabbare nu 😕

/Biran

musik (oregistrerad)
Postat

att jag idag avinstallerade F-Secure Internet Security och slängde in Symantec Client Security istället..

Laptopen blev som en helt ny maskin - allt går betydligt mycket snabbare nu 😕

/Biran

Då vill jag tillägga att jag allra först fick rådet att Norton AntiVirus definitivt är det allra bästa man kan ha - och att man inte ska ha Dr Solomon AntiVirus ToolKit som jag haft förut t.ex och inte heller Panda AntiVirus, men då jag märkte att Norton låste allting så att jag inte ens kunde gå in på sidor jag ville in på eller öppna pdf-filer överhuvudtaget, så fick jag rådet i detta forum att istället skaffa F-Secure Säkerhetspaket för det var definitivt det bästa och nu när jag då har skaffat det istället så märker jag att det å andra sidan också har en massa konstigheter för sig, bl.a. kan jag aldrig gå in på MySpace sörskilt länge och nu får jag då rådet att skaffa Symantec Client Security (vilket är från samma företag som Norton?)...

...tror jag hellre sätter mig på en stubbe i skogen nånstans och täljer en kamel i duggregnet...

Postat
...tror jag hellre sätter mig på en stubbe i skogen nånstans och täljer en kamel i duggregnet...

Du kan ju alltid konvertera till annat OS istället för att sätta dig i skogen.

Postat

Laptopen blev som en helt ny maskin - allt går betydligt mycket snabbare nu 😉

/Biran

Då vill jag tillägga att jag allra först fick rådet att Norton AntiVirus definitivt är det allra bästa man kan ha - och att man inte ska ha Dr Solomon AntiVirus ToolKit som jag haft förut t.ex och inte heller Panda AntiVirus, men då jag märkte att Norton låste allting så att jag inte ens kunde gå in på sidor jag ville in på eller öppna pdf-filer överhuvudtaget, så fick jag rådet i detta forum att istället skaffa F-Secure Säkerhetspaket för det var definitivt det bästa och nu när jag då har skaffat det istället så märker jag att det å andra sidan också har en massa konstigheter för sig, bl.a. kan jag aldrig gå in på MySpace sörskilt länge och nu får jag då rådet att skaffa Symantec Client Security (vilket är från samma företag som Norton?)...

Jag vet inte vem som gav dej rådet att skaffa Client Security men,

det är iaf värt ett försök om du har problem - kan ju knappst gå sämre än det redan gör för dej 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.