Jump to content
Annons

Recommended Posts

alexx (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej.

Jag är ny användare av FL Studio, och har tittat igenom de flesta tutorial filmerna på FL's officiella hemsida. Där beskriver de allting rätt bra och jag har lärt mig det mesta. Men problemet är att jag inte får ut något ljud från programmet. Att spela in ljud går inte heller. I preset projektet som följer med FL Studio låter allt bra, och man hör ljud. Men sen när man ska skapa eget projekt så blir allting knäpptyst. Vad är felet?

Redigerat av alexx
Annons
Postat

Eftersom det finns ett alternativ att välja på i "Output" ligger nog inte felet i programmet, utan i drivrutinerna & inställningarna utanför programmet i sig.

* Är ditt ljudkort sammankopplat med ordet/märket/modellen "Conexant HD" ?

Kolla igenom:

Kontrollpanelens ljudinställningar, finns en ekel som iofs kallas avancerad instäöellninagr där. Dra upp alla reglage till 70 % som ligger på 0. När allt funkar stänger du av allt som inte behövs för att undvika brus & störninagr!

//Nexustwins

alexx (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Njaa, jag tror inte det har något med ljudkortet att göra. Som sagt: I preset projektet som följer med FL Studio låter allt bra. Men sen när man ska skapa eget projekt så blir allting knäpptyst. Är det ingen annan som haft det här problemet förut?

Redigerat av alexx
alexx (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Hur länge har du hållit på med fl ? 😊

Har precis börjat. 😳

Jag brukade använda mig av Sonar förut, men programmet kändes väldigt begränsat, till skillnad från FL studio som är fullpackad av funktioner.

Det är förmodligen fel på själva varan, så jag ska se om jag kan få den utbytt mot en annan.

Redigerat av alexx
Postat
Njaa, jag tror inte det är det som är själva problemet. I preset projektet som följer med FL Studio låter allt bra. Men sen när man ska skapa eget projekt så blir allting knäpptyst. Är det ingen annan som haft det här problemet förut?

Verkar som om du inte har satt dig in i manualen ordentligt, läs de grundläggande delarna i den innan du sätter dig med programmet, för att undvika problem.

//Nexustwins

El Hadji (oregistrerad)
Postat

Sonar mer begränsat än FL Studio... 😱 Tror kanske inte det... Hur ser dina audio inställningar ut i FL? Använder du en midi-kontroller med VST's eller vad är det du försöker få ljud i?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.