Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Alltså har man ett aggregat som fungerar men kanske inte är det bästa har det då någon betydelse för prestandan?

Jag satte in mitt gamla aggregat när jag bytte moderkort och det fattas fyra stift i kontakten så helt perfekt kanske det inte är, men allt fungerar och jag märker inte att datorn skulle vara slö eller så. Men frågan är skulle den bli ännu bättre med ett starkare aggregat eller skall man tänka fungerar det så fungerar det?

Nuvarande aggregat på 380w

moderkort: Asus P5W DH Deluxe

Annons
Postat

Njae, nån prestandaökning handlar det inte om. Däremot är risken för krascher och problem mindre eftersom datorkomponenterna får precis den ström de behöver, varken mer eller mindre.

Postat

Att just musikproduktion ofta kräver ett starkare nätaggregat beror på att det ofta belastar många komponenter samtidigt, så att ha några extra Watt över gör absolut ingenting. Får man inte många BSOD's så kan man nog räkna med att kraften räcker till.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.