Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej...

Sitter nu med Logic Pro som jag tycker är helt underbart på många sätt... men inte alla...

Det jag gillar är enkelheten att skriva musik i Logic och mixningen funkar nästan helt perfekt i Logic Pro.

Men när man jobbar mot film så måste jag säga att Logic suger ganska hårt och då åter igen börjat fundera på att utöka med Pro Tools.

Hemma har jag ett m-audio ljudkort och funderar på om m-powered har stöd för film. Jag har hört att det inte har det men vet inte säkert. För PT LE har väl det?

Vad är det mer för skillnader mellan de två varianterna???

Annons
Postat
Hej...

Sitter nu med Logic Pro som jag tycker är helt underbart på många sätt... men inte alla...

Det jag gillar är enkelheten att skriva musik i Logic och mixningen funkar nästan helt perfekt i Logic Pro.

Men när man jobbar mot film så måste jag säga att Logic suger ganska hårt och då åter igen börjat fundera på att utöka med Pro Tools.

Hemma har jag ett m-audio ljudkort och funderar på om m-powered har stöd för film. Jag har hört att det inte har det men vet inte säkert. För PT LE har väl det?

Jag vet inte om m-powered har stöd för film. Jag har själv LE och det har stöd för mp4 filmer. Inte dvdfilmer då måste du skaffa pro tools HD

Postat

Sitter man och ljud eller musiklägger i LE brukar man oftast även ha tillägget DV Toolkit II.

Det är den stora skillnaden, och DVT II fungerar per idag tyvärr inte till M-Powered baserade system..

Hej...

drloop (oregistrerad)
Postat

Vad ärdet som suger?

Postat

Tack för svaren:)

Efter att ha suttit och jobbat i Pro Tools med film så gillar jag det mkt bättre, PT är stabilare än logic.

När jag satt med lgoci tappade det synk hela tiden. Uppträdde väldigt förvirrat.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.