raybeam Postat 26 maj 2007 Dela Postat 26 maj 2007 Hej! Har en idé om att jag skulle vilja framträda live.. Grunden skulle vara att jag har trum och percloopar i Reason 3, olika softsyntar som jag kan spela på från MIDI-klavet i Reason. Jag skulle också vilja ha något program där jag live kan spela in med micken, lägga på effekter på insignalen, loopa och i efterhand kunna leka med effekterna och lägga på flera samplade spår... Något bra förslag till upplägg? Skulle ju vara skönt att sköta allt från datorn, men om det finns någon bra hårdvara för det här ändamålet skulle jag kunna tänka mig att köpa en liten mixer och ha Reason + någon hårdvarusampler o multieffektlåda.. Kom med bra och prisvärda idéer nu! :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
silkwood Postat 26 maj 2007 Dela Postat 26 maj 2007 Hej!Har en idé om att jag skulle vilja framträda live.. Grunden skulle vara att jag har trum och percloopar i Reason 3, olika softsyntar som jag kan spela på från MIDI-klavet i Reason. Jag skulle också vilja ha något program där jag live kan spela in med micken, lägga på effekter på insignalen, loopa och i efterhand kunna leka med effekterna och lägga på flera samplade spår... Något bra förslag till upplägg? Skulle ju vara skönt att sköta allt från datorn, men om det finns någon bra hårdvara för det här ändamålet skulle jag kunna tänka mig att köpa en liten mixer och ha Reason + någon hårdvarusampler o multieffektlåda.. Kom med bra och prisvärda idéer nu! :-) Ableton Live och en trevlig midicontroller borde funka ypperligt! Själv kör jag med ett FCB1010 pedalbord med två expressionpedaler. Jag har dock inte koll på hur ableton lirar med Reason. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 26 maj 2007 Dela Postat 26 maj 2007 håller med silkwood, det låter som att du letar efter Ableton Live. Du finner info om hur du använder Live tillsammans med Reason på Abletons hemsida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
raybeam Postat 27 maj 2007 Trådstartare Dela Postat 27 maj 2007 OK, testade Live nu, det svarar inte tillräckligt snabbt på min trötta gamla dator. Jag får gå på hårdvara istället.. Bra hårdvara för detta syfte nån? Tack för tipset med Live iaf.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.