Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
musik (oregistrerad)
Postat
Hej, är i full färd med att kika efter en akustisk gitarr..nån som har några bra tips, budgeten är runt 8000:-

Simon & Patrick kan vara dugligt i den prisklassen, även om förvisso deras Showcase-serie tillhör mina absoluta favoriter. Den billigaste där heter Showcase Mahogny och kostar 9895 SEK utan mik, Showcase Rosewood för 11995 SEK utan mik är grym! Det som jag tycker kännetecknar märket (och det gäller även deras billigaste modeller för 3500 SEK), det är att de ger en jämn och fin ton hela vägen ned på halsen. I prisklassen du nämner finns ju Woodland-serien strax under. Woodland Cutaway Spruce med mik går på 7995 SEK. Woodland 6 Spruce 4995 SEK utan mik/6695 SEK med mik. Woodland Mahogny Spruce 5495 SEK utan mik/7295 SEK med mik. I annan färg fås Vintage Burst 6 Ceder High Gloss utan mik för 5995 SEK, med mik 7495 SEK. Enkelt fina gitarrer. Inga krusiduller, bara bra ljud.

Annars kan jag definitivt rekommendera min egen Yamaha FG750S, i gran och sycamore. 5200 SEK. Kolla gärna in deras handbyggda också, finns från 5000 SEK och uppåt.

Cort, Walden och Greg Bennett kan jag inte rekommendera.

😆

:musik

dannepop (oregistrerad)
Postat

Ja det är väl smaken som avgör.

Jag köpte en begagnad Ovation Legend för 9000:-

Den kostar 18.000:- ny.

Den är underbar att spela på och låter fantastiskt

vid inspelning med den inbyggda micken.

Man skulle kunna tro att det låter väldigt mycket Ovation om den

när man spelar in, men i en ljudbild med flera instrument

går det absolut inte säga att detta är en Ovation.

De har ju en lite mer percussiv ton.

Men den framträder bara när man hör den i en

gles ljudbild.

Titta efter begagnade gitarrer, t.ex. på vendolin.se

du får så mycket mer för pengarna.

Du måste givetvis ha tillgång till att prova den innan köp!

Taylor gör bra gitarrer!

Lycka till!

Danne/

dew (oregistrerad)
Postat

leta begagnat är mitt tips....

Postat

Furch och Kanadensiska Seagull spelar enligt mig i en egen liga i den prisklassen.

Postat

Jag är också ute efter en stålsträngad för max 8k. Hur är Taylor 110 gb? Jag såg att man kan få den för 6900kr på mug här i Göteborg. JAM säljer en Tanglewood TW1000CEB för 6900kr med. Vilket skulle vara det bästa valet mellan dessa två? Jag ska in och testa alla möjliga gitarrer idag, men vilka märken tycker ni är dom bästa i den prisklassen? Är Taylors billigaste serie något att ha?

dew (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Jag är också ute efter en stålsträngad för max 8k. Hur är Taylor 110 gb? Jag såg att man kan få den för 6900kr på mug här i Göteborg. JAM säljer en Tanglewood TW1000CEB för 6900kr med. Vilket skulle vara det bästa valet mellan dessa två? Jag ska in och testa alla möjliga gitarrer idag, men vilka märken tycker ni är dom bästa i den prisklassen? Är Taylors billigaste serie något att ha?

Ställ din fråga här http://ackegura.proboards50.com/index.cgi där är de kunniga att svara om taylors billiga serie tex.

Redigerat av dew

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.