Jump to content
Annons

Texten försvinner


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag undrar en grej. När jag är inne i Word och skriver, rättare sagt när jag kommer på en grej till som jag ska skriva in i en befintlig text, så blir det problem. Jag ställer markören där jag vill fortsätta och skriva in text, men då raderas bokstäverna framför samtidigt som jag skriver in det nya. Varför är det så? Hur kommer jag tillrätta med problemet? Det jag har fått göra hittills, det är att gå till det ställe där jag ska skriva in den ytterligare texten och där göra ett antal radmatningar, skriva in det jag ska lägga till och sedan hämta upp den nedradmatade texten igen.

Likadant är det när jag skriver in mer text som jag glömt av i ett stycke i ett mail i yahoo.

😮

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte för att jag begriper vad det här har med musik att göra, men du kan markera all din text,

högerklicka på den markerade texten och välja KOPIERA, varpå du stänger ner ditt WORD-program,

öppnar sedan ditt Word-program igen och sedan klistrar du in den text som du har kopierat.

Word kan ibland få fnatt och få det här problemet (även Outlook Express kan få det) och då brukar i varje fall jag kunna lösa problemet på det här sättet.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att jag begriper vad det här har med musik att göra, men du kan markera all din text,

högerklicka på den markerade texten och välja KOPIERA, varpå du stänger ner ditt WORD-program,

öppnar sedan ditt Word-program igen och sedan klistrar du in den text som du har kopierat.

Word kan ibland få fnatt och få det här problemet (även Outlook Express kan få det) och då brukar i varje fall jag kunna lösa problemet på det här sättet.

Fast det beror väl kan jag tro i stort sett alltid på just det som Gol skrev, att man kommit åt "insert"-knappen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Inte för att jag begriper vad det här har med musik att göra, men du kan markera all din text,

högerklicka på den markerade texten och välja KOPIERA, varpå du stänger ner ditt WORD-program,

öppnar sedan ditt Word-program igen och sedan klistrar du in den text som du har kopierat.

Word kan ibland få fnatt och få det här problemet (även Outlook Express kan få det) och då brukar i varje fall jag kunna lösa problemet på det här sättet.

Fast det beror väl kan jag tro i stort sett alltid på just det som Gol skrev, att man kommit åt "insert"-knappen.

Jag trodde i många år att det var en bugg när det blev så ibland, tills jag för ett par månader sedan lärde mig att det var insertknappen som kommits åt. Insertknappen är boven i dramat! Fixa problemet genom att trycka på insert igen 🥰

Redigerat av Magpie
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ni menar på fullt allvar att jag hållit nere Skift-tangenten och på scroll/insert-tangenten (en liten knapp ovanför den breda Radera-tangenten) i otid? Det ska jag prova att justera vid tillfälle! Tack gol och alla andra...

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, den knappen fungerar som på/av, så det räcker att du kommer åt den av misstag en gång för att texten ska skrivas över.

I MS Word har jag för mig att det finns en indikering längst ned om den "funktionen" är på eller av.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Nja, den knappen fungerar som på/av, så det räcker att du kommer åt den av misstag en gång för att texten ska skrivas över.

I MS Word har jag för mig att det finns en indikering längst ned om den "funktionen" är på eller av.

Jaha... så den funktionen (om man tryckt ned de två tangenterna alltså), den ligger kvar även till nästa dag och nästa...även EFTER avstängd dator?

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Var har du fått "skifttangenten" ifrån?!

Det räcker med att ENDAST komma åt "insert" för att funktionen ska aktiveras. Vilket är väldigt lätt hänt när man snabbt slänger upp ett gäng fingrar på t.ex backspace eller home tangenterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Var har du fått "skifttangenten" ifrån?!

Det räcker med att ENDAST komma åt "insert" för att funktionen ska aktiveras. Vilket är väldigt lätt hänt när man snabbt slänger upp ett gäng fingrar på t.ex backspace eller home tangenterna.

Det står inte bara Insert på den tangenten. Jag trodde det var en tvåfunktionstangent, precis som 5 %-tangenten t.ex. Det står Insert upptill och scroll nedtill.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...