Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag undrar om någon kan ha en aning om vad som har hänt med min subbas. Det började efter det att jag hade flyttat runt den några decimeter i rummet för drygt en vecka sen. Den har tidigare stått still i ett par år och fungerat hur bra som helst. Nu sprakar det till i den ibland. Helt plötsligt kan det spraka under några sekunder och man ser hur elementet får en chock, sen fungerar den igen. Jag har flyttat om kablarna så att det blir så lite störningar som möjligt från dom. Det blir så här med olika långa intervall mellan gångerna.

Vad tror ni?

Kontaktproblem?

Något som håller på att ge upp?

Annons
Postat
Jag undrar om någon kan ha en aning om vad som har hänt med min subbas. Det började efter det att jag hade flyttat runt den några decimeter i rummet för drygt en vecka sen. Den har tidigare stått still i ett par år och fungerat hur bra som helst. Nu sprakar det till i den ibland. Helt plötsligt kan det spraka under några sekunder och man ser hur elementet får en chock, sen fungerar den igen. Jag har flyttat om kablarna så att det blir så lite störningar som möjligt från dom. Det blir så här med olika långa intervall mellan gångerna.

Vad tror ni?

Kontaktproblem?

Något som håller på att ge upp?

Jag skulle misstänka att det är några lödningar som har spruckit och behöver göras om. Det blir till att skruva sönder den och leta efter alla ställen där det brukar bli varmt - och göra om lödningarna där...

Postat

Tack för tipset.

Peppar peppar, har den under kvällen inte sprakat, efter det att jag sprutade elektronikspray på fasvändning, volym och db. Jag får hoppas att det bara var det annars är det väl till att öppna upp lådan, som du säger.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.