Dingbats Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Det vore trevligt om "kom ihåg inloggning" var av som default när man loggar in, så man slipper bocka av den varje gång man loggar in från en offentlig dator.
Micke H Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Jag gillar definivt inte att ens egna inlägg slås ihop när dom kommer tätt. Är det inte, till viss del, det EDIT är till för? Att lägga till sånt man missat? (Förutoma att ändra stavfel och sånt...)
coxen Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Otroligt fint interface! Mjukt och bra 😄 Har inte hunnit kolla igenom så mycket med det jag pillat på hittills verkar bra. Nu blir man väl fast här igen hehe Tummen upp! (för att Ni fick tummen ur 🤪)
Björn Olsberg Postat 4 juni 2007 Trådstartare Postat 4 juni 2007 Jag gillar definivt inte att ens egna inlägg slås ihop när dom kommer tätt. Är det inte, till viss del, det EDIT är till för? Att lägga till sånt man missat? (Förutoma att ändra stavfel och sånt...) Visst är det så, men väldigt många tenderar att göra nya inlägg snarare än att redigera det inlägg som det egentligen gäller - och det tar mycket sidplats i anspråk. Jag brukar manuellt slå ihop inlägg för att sidlayouten ska se ok ut så långt jag hinner, i runda slängar är det 3300 modereringar jag har gjort hittills. Jag drar gärna ner på det tempot, om inte medlemmar lär sig hantera EDIT 🤪 Misstolka mig nu inte, för jag vill inte moralisera eller agera väktare i detta avseende 😄 Däremot är jag mån om att trådar ska vara läsbara och ge en bra upplevelse så långt det går i forumform. Därför tycker jag att den automatiska sammanslagningen är rimlig. Automatisk sammanslagning fungerar så här: Om man själv gör två inlägg inom en minut i samma tråd så kommer de båda inläggen slås samman till ett. Undantaget är om någon annan har hunnit göra ett inlägg däremellan. Jag håller som sagt frågan öppen - motivera gärna var och varför den automatiska sammanslagningen inte är bra, så ställer vi dessa för- och nackdelar mot varandra.
Björn Olsberg Postat 4 juni 2007 Trådstartare Postat 4 juni 2007 Det vore trevligt om "kom ihåg inloggning" var av som default när man loggar in, så man slipper bocka av den varje gång man loggar in från en offentlig dator. Den åsikten var ny 🤪 Ärligt, jag kan ha fel, men tror nog att det är fler som vill ha den påslagen än avslagen. Jag vill nog höra fler som önskar detta, men underlag från en Gallup innan vi ändrar.
Neko Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 🤪 <- Den här pillade ni till på gamla forumet för läääänge sen så att den såg snyggare ut vill jag minnas. Nu ser den återigen ut som om den blivit petad i ögat. Inte högt upp på priolistan kanske, men ändå.
Majken Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Jag gillar definivt inte att ens egna inlägg slås ihop när dom kommer tätt. Är det inte, till viss del, det EDIT är till för? Att lägga till sånt man missat? (Förutoma att ändra stavfel och sånt...) Men om du verkligen använde edit-knappen så skulle du ju inte ha sett att inläggen slås ihop. Eller trampade jag på en öm tå nu? 😱
Micke H Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Jag gillar definivt inte att ens egna inlägg slås ihop när dom kommer tätt. Är det inte, till viss del, det EDIT är till för? Att lägga till sånt man missat? (Förutoma att ändra stavfel och sånt...) Men om du verkligen använde edit-knappen så skulle du ju inte ha sett att inläggen slås ihop. Eller trampade jag på en öm tå nu? 😱 Äsch, jag märkte det först i längsta, och där editerar man inte sina inlägg. 😄 Nä, men seriöst, ska funktionen vara kvar så tycker jag det ska markeras på något vis att två inlägg slagits ihop. Jag tror det förvirrar väldigt mycket annars. 😳
Dingbats Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Det vore trevligt om "kom ihåg inloggning" var av som default när man loggar in, så man slipper bocka av den varje gång man loggar in från en offentlig dator. Den åsikten var ny 😱 Ärligt, jag kan ha fel, men tror nog att det är fler som vill ha den påslagen än avslagen. Jag vill nog höra fler som önskar detta, men underlag från en Gallup innan vi ändrar. Ärligt talat förstår jag inte logiken i att ha den på som default. Om man kryssar i den och sen loggar in så kommer den ju aldrig synas mer eftersom man då blir inloggad automatiskt, så då är det bara ett extra klick man behöver göra en enda gång första gången man loggar in, men som det är nu måste man göra det extra klicket (som är lätt att glömma bort) varje gång man loggar in. Det har hänt mig ett par gånger att jag har glömt att kryssa ur den och sen glömt att logga ut mig när jag går därifrån, så nån annan har haft möjligheten att använda mitt konto innan jag kommer tillbaka till den datorn nästa gång. Nu låter jag som jag är jätteupprörd, men det är ju bara en liten smågrej egentligen. En smiley för att lätta upp stämningen: 😳
Overkill Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Jag är nog dum, men vart är kategorin Låtar? 😛 Hittar inte hur jag ska göra för att ladda upp en låt 😉 Hittade inte heller hur jag laddar upp filer i "Uppladdade filer"-kategorin (visst heter den det?). Hjälp? 😛
Micke H Postat 5 juni 2007 Postat 5 juni 2007 Hittade! 😉 Perfekt tillfälle när EDIT-knappen har varit på sin plats. 🙂
equality Postat 5 juni 2007 Postat 5 juni 2007 Vad är det för skillnad på sidorna med fliken: "senaste diskussionerna" och "visa nya inlägg"? Upprepar frågan med en dåres envishet...
android Postat 5 juni 2007 Postat 5 juni 2007 Vad är det för skillnad på sidorna med fliken: "senaste diskussionerna" och "visa nya inlägg"? Upprepar frågan med en dåres envishet... Och en tredje: "Visa alla aktiva ämnen" ??
Majken Postat 5 juni 2007 Postat 5 juni 2007 Senaste diskussionerna är en samlad lista på de 20 senast aktiva trådarna. Visa nya inlägg listar istället samtliga nya trådar. Visa alla aktiva ämnen är bara ett fint sätt att säga Visa nya inlägg, logiskt.. inte sant? Eller som vi också brukar säga på redaktionen.. öhhh, jag tror vi tar oss en titt på det där sen. Tydligare skulle det ju helt klart kunna vara.
equality Postat 5 juni 2007 Postat 5 juni 2007 Senaste diskussionerna är en samlad lista på de 20 senast aktiva trådarna. Visa nya inlägg listar istället samtliga nya trådar. Visa alla aktiva ämnen är bara ett fint sätt att säga Visa nya inlägg, logiskt.. inte sant? Eller som vi också brukar säga på redaktionen.. öhhh, jag tror vi tar oss en titt på det där sen. Tydligare skulle det ju helt klart kunna vara. Eh... tack! 😛😆
Claes Holmerup Postat 6 juni 2007 Postat 6 juni 2007 När man får ett PM, så skickar ju forumet ett mail automagiskt. Det är ett par små fel i det mailet, nämligen att efter länken till meddelandet (på samma rad), står det "Med vängliga hälsningar" - och dessutom är "Med" en del av länken. Det fungerar konstigt nog ändå att klicka på länken, men det ser ju fult ut i mailet... Någon som har missat ett extra Enter någonstans...? 😄 ...och så var det det där med AM/PM-tid längst ner, på namnen på de som läser aktuell tråd, som fortfarande är lite irriterande om man är petig... 😆
Emulator Postat 6 juni 2007 Postat 6 juni 2007 En stilla kommentar bara. Jag har -2 nya meddelanden. Japp, jorå, MINUS står det :-) Är detta ett tecken på att ni uppfunnit världens första PM-förutsägare, och på så sätt vet om att jag inom kort kommer att få två PM? Eller är det så att två personer borde ha svarat på PM men inte gjort det? Eller bara nån liten bugg? 🥰
Fidden Postat 6 juni 2007 Postat 6 juni 2007 En stilla kommentar bara. Jag har -2 nya meddelanden. Japp, jorå, MINUS står det :-) Är detta ett tecken på att ni uppfunnit världens första PM-förutsägare, och på så sätt vet om att jag inom kort kommer att få två PM? Eller är det så att två personer borde ha svarat på PM men inte gjort det? Eller bara nån liten bugg? 🥰 Det är förmodligen någon som skrivit väldigt illa i sina PM till dig, så att de liksom blir som antimateria. Så äter de upp alla meddelanden i inboxen, plus två till. Det är så det fungerar det där med IT. Lite seriöst: Jag är lite fundersam på hur bra struktur det egentligen är på demoavdelningen. Jag menar, först klickar man sig in på "låtar", varefter man måste klicka på en genre. Om man bara är ute efter att kolla in senaste låtarna måste man först titta vart det kommit in nya trådar sedan sist. Väl inne klickar man på låten, får upp en sida med ganska mycket information. Inbakat mitt i denna torftiga information finns texten användaren skrivit in för att beskriva alstret, vilket ofta är det enda som känns intressant för mig som lyssnare. Förutom låten då. Och var hittar man låtlänken? Längst ner, inte speciellt tydligt markerad. Första gången hade jag svårt att ens hitta länken. Ser ett flertal ställen där man skulle kunna länka in den ytterligare, exempelvis låtnamnet eller den lilla mp3-symbolen vid filtypen. Nåväl, vill man kommentera, eller läsa kommentarer, krävs ytterligare ett klick. Då kommer man till en mycket mer överskådlig och normal tråd, som man är van att se dem. Problemet är bara att låtlänken inte gör att man laddar ner låten, utan leder tillbaks till den torftiga låtinformationssidan. Allt som allt, det blir en väldig massa klick. Detta tycker jag är en klar försämring från hur det fungerade tidigare (innan filhanteringen gick åt skogen that is 😉 ).
Majken Postat 6 juni 2007 Postat 6 juni 2007 Tack för feedback Fidden, vi kommer framöver att titta på hur filuppladdningen går att göra smidigare. Vill minnas att Björn lagt ett supportärende angående att integrera länkningen till låtarna snyggare. Med lite tur bör det gå lösa.
android Postat 7 juni 2007 Postat 7 juni 2007 En stilla kommentar bara. Jag har -2 nya meddelanden. Japp, jorå, MINUS står det :-) Är detta ett tecken på att ni uppfunnit världens första PM-förutsägare, och på så sätt vet om att jag inom kort kommer att få två PM? Eller är det så att två personer borde ha svarat på PM men inte gjort det? Eller bara nån liten bugg? 😄 Har haft samma problem, men nu när jag fått lite nya PM i inboxen har det ökat upp till "0" iallafall... 😲
Emulator Postat 7 juni 2007 Postat 7 juni 2007 En stilla kommentar bara. Jag har -2 nya meddelanden. Japp, jorå, MINUS står det :-) Är detta ett tecken på att ni uppfunnit världens första PM-förutsägare, och på så sätt vet om att jag inom kort kommer att få två PM? Eller är det så att två personer borde ha svarat på PM men inte gjort det? Eller bara nån liten bugg? 🙂 Har haft samma problem, men nu när jag fått lite nya PM i inboxen har det ökat upp till "0" iallafall... 🙂 Samma här 🙂 nu när jag loggar på fick jag upp min assistent som förkunnade att jag hade 0 nya meddelanden. Som tur är är jag så kvicktänkt att jag iallafall mindes min sista kommenta och insåg att nåt hade hänt i inkorgen 😊 och visst -nya mess fanns 🙂 Inget viktigt, men en lite skum bugg är det iallafall 🙂
Claes Holmerup Postat 7 juni 2007 Postat 7 juni 2007 När man får ett PM, så skickar ju forumet ett mail automagiskt.Det är ett par små fel i det mailet, nämligen att efter länken till meddelandet (på samma rad), står det "Med vängliga hälsningar" - och dessutom är "Med" en del av länken. Det fungerar konstigt nog ändå att klicka på länken, men det ser ju fult ut i mailet... Någon som har missat ett extra Enter någonstans...? 😱 Samma sak blir det när man får ett meddelande om att någon har lagt till en som vän (jodå - det har faktiskt hänt även mig... 😕 ), så det verkar gälla alla mail som går ut från forumet...
Valdez Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Jag kan inte se mina vänner, besöker jag deras sidor så ser jag att jag finns med där..men på min profilsida står det inga vänner!..varför?
Assar Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Har du lagt till dem som vänner? Jag tror man måste göra "åt båda håll" ...
Valdez Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Har du lagt till dem som vänner?Jag tror man måste göra "åt båda håll" ... Jag trodde att de skulle hänga med i skiftet från det nygamla forumet.. 😊
Claes Holmerup Postat 9 juni 2007 Postat 9 juni 2007 Har du lagt till dem som vänner?Jag tror man måste göra "åt båda håll" ... Jag trodde att de skulle hänga med i skiftet från det nygamla forumet.. 😊 Det verkar som om de inte har gjort det. Jag hade många fler vänner där, men har fått försöka lägga till dem som vänner igen, när jag har upptäckt någon som har mig uppsatt som vän. Snyft! Jag har nästan inga vänner längre... Det är ingen som tycker om mig... 😛😆
Valdez Postat 10 juni 2007 Postat 10 juni 2007 Har du lagt till dem som vänner?Jag tror man måste göra "åt båda håll" ... Jag trodde att de skulle hänga med i skiftet från det nygamla forumet.. 😊 Det verkar som om de inte har gjort det. Jag hade många fler vänner där, men har fått försöka lägga till dem som vänner igen, när jag har upptäckt någon som har mig uppsatt som vän. Snyft! Jag har nästan inga vänner längre... Det är ingen som tycker om mig... 😄😆 Jaha där ser man...man ska inte tro att allt ska va så lätt inte..hehehe..får börja från början då.. . så jag börjar väl med dig då.. 😛
equality Postat 10 juni 2007 Postat 10 juni 2007 Försök att ta bort krånglet kring framför allt nedladdning av låt men även uppladning. I övrigt flyter det på bra. Gott jobb boyz!
Overkill Postat 14 juni 2007 Postat 14 juni 2007 Jag måste säga att både 20 sekundersspärren och automatisk ihopslagning är onödigt. Jag tycker det vore bättre om ni valde mellan dem - helst ser jag bara 20 s.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.