musik (oregistrerad) Postat 30 maj 2007 Postat 30 maj 2007 Vad jag menar är alltså: varför är det FEL klockslag för "Senaste diskussionerna" i alla trådar. Ta t.ex. detta med tråden "Jam i Stockholm". Där står under Senaste diskussionerna att senaste sådan var igår 29/5 på kvällen runt halv nio. Men där har ju skrivits inlägg idag. Flera. 🙂 :musik
Claes Holmerup Postat 30 maj 2007 Postat 30 maj 2007 Nej Claes! Jag får inte klockan till att stämma. Hittade ingen funktion nånstans i medlemsinställningar där jag kan ändra det. Detta får till följd att klockslagen för "Senaste händelse" i alla trådar jag ska läsa släpar med flera timmar... Du ska längre ner, till Foruminställningar under rubriken Verktyg. Där hittar du inställning av tidszonen. 🙂
musik (oregistrerad) Postat 30 maj 2007 Postat 30 maj 2007 (redigerat) Nej Claes! Jag får inte klockan till att stämma. Hittade ingen funktion nånstans i medlemsinställningar där jag kan ändra det. Detta får till följd att klockslagen för "Senaste händelse" i alla trådar jag ska läsa släpar med flera timmar... Du ska längre ner, till Foruminställningar under rubriken Verktyg. Där hittar du inställning av tidszonen. 🙂 Jag var inne där nu och brôtade, men där står rätt tid och datum redan, 30:e Maj 2007, klockan 23:03. Däremot står fel tid för mitt inlägg i den splitnya tråden om Blu-ray-spelaren Samsung BD-P1000 (under Allmänt), där står att inlägget lagts 21:59, när det var 22:59 det gjordes. TILLÄGG: Ser nu f.ö. att även detta inlägg har fel tid; 22:04, istället för 23:04... 😆 :musik Redigerat 30 maj 2007 av musik
djonas Postat 30 maj 2007 Postat 30 maj 2007 Det har säkert sagt innan, orkar inte läsa hela tråden men jag saknar verkligen "topic" på portalsidan under senaste händelse. Nu står det bara datum och tid...inte inom vilket forum tråden hör och inte heller vem som senast svarat i tråden. Det var mkt bättre innan. Sidan ser annars fin och fräsch ut. 🙂
tbruce Postat 30 maj 2007 Postat 30 maj 2007 Utan att ha läst tråden kommer här några synpunkter som säkerligen redan tagits upp. Vissa saker ser klart fel ut, antagligen för att jag kör safari. Mest uppenbart är att annonserna på sidan täcker en bit av menyn. Sökfältet när man klickar på "SÖK" dyker också upp på ett gissningsvis felaktigt ställe. "Sajtmeddelande (Meddelandet stängs om två sekunder)" står det högst upp på sidorna, och inte stängs det efter två sekunder. Finns en stängningsruta. Gissar att detta bara ska komma upp när det är nåt särskilt man ska uppmärksammas på? Har aldrig förstått varför nästan alla forum låter designskräp ta så mycket plats. En tråd med säg sex inlägg på två rader var tar typ tre hela sidrullningar i anspråk vertikalt. Fullkomligt obegripligt, jag trodde webbdesign hade kommit längre 2007, men det är väl vad folk är vana vid. Komplett avsaknad av harmoni i sidhuvudet. Visuellt svårnavigerat när "Inloggad som", den horisontella forummenyn och breadcrumbsen har precis samma typsnitt, färg och storlek. "FORUMREGLER" för sig själv däruppe ser också lite tokigt ut. Är det inte tänkt att resten av den horisontella menyn ska ligga här också? Illa vald placering av annonserna. De stjäl skärmutrymme hela vägen ner på sidan även när man inte ser dem längre, vilket irriterar i låg upplösning eller med litet fönster. Lägg dem istället i horisontell gruppering, överst på sidan (under navigationen). Tror detta är strategiskt bättre ur ren ekonomisk synvinkel också. Jag gillade gamla ;)-smileyn bättre. Den här ser dryg ut. Men i stort verkar uppdateringen mycket bra!
Björn Olsberg Postat 30 maj 2007 Trådstartare Postat 30 maj 2007 Flyttar Valdez inlägg om låtkritik till egen tråd.
Claes Holmerup Postat 30 maj 2007 Postat 30 maj 2007 (redigerat) Nej Claes! Jag får inte klockan till att stämma. Hittade ingen funktion nånstans i medlemsinställningar där jag kan ändra det. Detta får till följd att klockslagen för "Senaste händelse" i alla trådar jag ska läsa släpar med flera timmar... Du ska längre ner, till Foruminställningar under rubriken Verktyg. Där hittar du inställning av tidszonen. 🙂 Jag var inne där nu och brôtade, men där står rätt tid och datum redan, 30:e Maj 2007, klockan 23:03. Däremot står fel tid för mitt inlägg i den splitnya tråden om Blu-ray-spelaren Samsung BD-P1000 (under Allmänt), där står att inlägget lagts 21:59, när det var 22:59 det gjordes. TILLÄGG: Ser nu f.ö. att även detta inlägg har fel tid; 22:04, istället för 23:04... 🙂 :musik Då missade du kanske att bocka i sommartidsknappen, precis under tidszonen...? 😉 Postar detta svar 00:47 enligt min egen klocka... Får väl se om det stämmer med forumets klocka... EDIT: Det var nära i alla fall. 2 minuter fel antingen på forumet eller hos mig. Skit samma - det är good enough for Jazz... 😛 Jag såg förresten att tiden för ditt inlägg (som du tyckte var fel) var precis rätt enligt min klocka. Du ska ha GMT+1 som tidszon - och "justera automatiskt för sommartid" så stämmer det - men för att det ska bli rätt så måste man gå en sväng till förstasidan ( //forum.studio.se ). Redigerat 30 maj 2007 av Claes
Valdez Postat 30 maj 2007 Postat 30 maj 2007 (redigerat) Flyttar Valdez inlägg om låtkritik till egen tråd. Varför då?..Det handlar ju om sajtens låtavdelning..därför tog jag upp problemet här! edit: Ursäkta jag trodde du flyttade den till Låtkritik.. såg att det den fortfarande ligger här men som egen tråd..jag ville ju inte ha en egen tråd...öhhh Redigerat 30 maj 2007 av Valdez
Björn Olsberg Postat 30 maj 2007 Trådstartare Postat 30 maj 2007 Ursäkta jag trodde du flyttade den till Låtkritik.. såg att det den fortfarande ligger här men som egen tråd..jag ville ju inte ha en egen tråd...öhhh Med tanke på så många låtar som har postats hittills på sajten totalt, så är det inte orimligt att anta att det kan bli ganska många även fortsättningsvis. Och eftersom det är ett herrans bök att manuellt flytta låtar från en kategori till en annan när en genre delas i två, så är det lika bra att göra det nu. Vikten av din fråga var så stor att jag lyfte ut den till en egen tråd, så att det inte förs alltför många parallella diskussioner här i denna 🙂
musik (oregistrerad) Postat 31 maj 2007 Postat 31 maj 2007 Claes, det hjälpte inte. Nu går den två timmar fel. Den gör alltid det runt midnatt. När månen står som högst och vargen ylar.
Claes Holmerup Postat 31 maj 2007 Postat 31 maj 2007 Claes, det hjälpte inte. Nu går den två timmar fel. Den gör alltid det runt midnatt. När månen står som högst och vargen ylar. Ditt inlägg postades 03:05 enligt texten - och eftersom min klocka visar 03:11 när jag skriver detta, så verkar det väldigt rimligt... Jag fattar ingenting... Du har alltså samma inställningar som jag, men tiden visas annorlunda...? 😛 Kanske dags att kolla med Olsberg om det kan vara någon bugg som finns hos vissa användare eller något...? 😄
Magpie Postat 31 maj 2007 Postat 31 maj 2007 För att få forumtiden att stämma för mig så måste jag välja GMT +2:00 timmar (kaliningrad, sydafrika) samt ha sommartid förbockad. Jag bor i Sverige 😛😄
Dingbats Postat 31 maj 2007 Postat 31 maj 2007 För att få forumtiden att stämma för mig så måste jag välja GMT +2:00 timmar (kaliningrad, sydafrika) samt ha sommartid förbockad. Jag bor i Sverige 😛😄 Samma här.
Impey Postat 31 maj 2007 Postat 31 maj 2007 skicka svaret kanske sitter lite långt ner annars är detta kanon
Mollin (oregistrerad) Postat 31 maj 2007 Postat 31 maj 2007 Hej, Ville bara säga att jag tycker den nya Studio Forum sidan är helt fantastisk! 😛 Skitsnyggt!
Neosus Postat 31 maj 2007 Postat 31 maj 2007 Bocka av "Automatisk justering av sommartid?" och bocka i "Är justering av sommartid aktiverad?" istället. Och låt tidzonen vara (GMT + 1:00) så stämmer det hos mig iallafall... 😛
Claes Holmerup Postat 31 maj 2007 Postat 31 maj 2007 En sak stör mig lite. Med IE7 (får kolla i morgon om det är likadant i IE6), så får jag hela tiden upp en varningstriangel nere i vänster hörn, som säger följande: Det har uppstått ett problem.... bla bla bla... Rad: 220 Tecken: 4 Fel: Odefinierat fel Kod: 0 URL: https://www.studio.se/index.php?act=post&...f=6&t=38772 Det blir likadant på alla sidor i detta forumet, så det är inte bara det posten som står felmeddelandet, utan också på förstasidan och överallt annars. Finns det någon inställning jag kan behöva göra hos mig - eller är det något fel i forum-koden...? Det kommer inget felmeddelande i Firefox eller Netscape, utan det verkar bara vara IE...
Claes Holmerup Postat 31 maj 2007 Postat 31 maj 2007 Sorry - jag svarar mig själv, eftersom jag fortsatte leta... Det berodde på att jag vid något tillfälle har råkat ändra säkerhetsinställningarna och ställt "Uppförande i binärkod och skript" till "Inaktivera", i stället för "aktivera". Det var det enda som behövdes för att felmeddelandet skulle försvinna, så nu är jag glad igen... 😕
Krokodil Postat 31 maj 2007 Postat 31 maj 2007 Ville bara säga att jag tycker den nya Studio Forum sidan är helt fantastisk! 😕 Skitsnyggt! Håller med, den känns extremt clean och fräsch 😊 Bra jobbat!
ViktorDenStore Postat 1 juni 2007 Postat 1 juni 2007 Nu när nyheterna är på plats på första sidan finns det inget att klaga över längre. 😛 Allt är underbart! 😛 Eventuellt är hela sajten lite färglös vilket kan bli lite rörigt och enformigt men det är väl inget att klaga på utan snarare en personlig smaksak. 😄
Trace Postat 1 juni 2007 Postat 1 juni 2007 Vad händer med studio sidan? låtar man lagt upp är borta m.m. Allt är förändrat 😄
Björn Olsberg Postat 1 juni 2007 Trådstartare Postat 1 juni 2007 Vad händer med studio sidan? låtar man lagt upp är borta m.m.Allt är förändrat 🥰 Det stämmer, och vi har gått ut i flera trådar, både här och på studioforum.idg.se och förklarat vad som är på gång, samt svarat i varje tråd som har skapats på studioforum.idg.se - och även uppmanat att ta tillvara på material som man ville behålla från den sajten. Vill du att vi manuellt för över material från den tidigare studioforum.idg.se och skickar till dig, skicka mig ett personligt meddelande så löser jag det 😳 Bakgrund: Den 14 april gick vi efter ganska hård kritik ut med en allmän förfrågan om vad medlemmarna själva tyckte var rätt vägval för sajten. Förfrågan gick ut både här och på studioforum.idg.se. Studio Forum: Säg vad du tycker om vår framtid Så det är vad som har hänt 🥰
Lundin Postat 1 juni 2007 Postat 1 juni 2007 ...ställa in saker som kön... Ställa in Kön is the grej.. inte för att jag har ett skriande behov men bra att känna till... En sak jag tror att B-E O redan pratat om här ( skumläser med ett halvt öga öppet ) är att kunna ladda ner en låt i samma tråd som den man läser vore fint.. att hoppa mellan själva tråden där låten laddas ner ifrån och tråden som texten ligger i känns ganska trögt.. Annars gillar jag the future-retro-form som forumet fått.
Majken Postat 2 juni 2007 Postat 2 juni 2007 Ställa in Kön is the grej.. inte för att jag har ett skriande behov men bra att känna till... Mitt kön fungerar till belåtenhet och är dessutom korrekt inställt 🙂
android Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Men vad har hänt nu?? Om jag klickar på en tråd får jag bara upp första inlägget, och sedan en sån där inläggs-hierarki längst ned. 😱
Majken Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Men vad har hänt nu??Om jag klickar på en tråd får jag bara upp första inlägget, och sedan en sån där inläggs-hierarki längst ned. 😱 Aja baja, inte pillra. Inställningarna för trådvisning hittar du uppe till höger i menyn verktyg.
android Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Fast jag har inte gjort nånting alls sedan jag var inne här sist och allt såg normalt ut! Vart är det man ställer in sånt där då? Hittar inget alls under Verktyg som handlar om trådvisningen...
Majken Postat 4 juni 2007 Postat 4 juni 2007 Finns som sagt en knapp som heter verktyg uppe till höger när du visar en tråd. Klicka på den så får du fram ett flertal alternativ, däribland hittar du visningslägen, träd-vy (vilket du har nu) och standard (vilket är det vanliga läget).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.