Jump to content
Annons

Pandoras ask

Egghuvud

Recommended Posts

Jodå kisstråden öppnade mycket riktigt en Pandoras ask, som Hamma uttryckte det. Alla vi gubbs minns med önskvärd tydlighet vår svunna barndom. Kom på mig själv med att nynna na na na na na na na na naaaaaa... vill därför visa bilden. Passar samtidigt på att fundera kring anatomin. Vad är han eg. Ett troll...njaee..en oformlig rosa klump av geleliknande antropomorf materia som kan förändras. Låter ruggigt.

http://www.bonti.se/shopcart/barbapappa.htm

Redigerat av Egghuvud
Dela på andra sajter

Annons

Barbabapa är den ultimata mänsliga formen, som man uppnår utan träning och med fastfood och datorn som enda kompis. Om vi gör ett Studio Forum gruppkort om några år lovar jag att vi ser ut som barbafamiljen hela gänget. Tjing får vara barba-stark!!

Dela på andra sajter

No offense, Egghuvud, men på din avatar ser du faktiskt lite grann ut som Barba-Ägg...!!

😄 ...hoppas vårat Egg har "hårt skal", så han inte blir ledsen och går sönder... 😉

Redigerat av demoniqus
Dela på andra sajter

No offense, Egghuvud, men på din avatar ser du faktiskt lite grann ut som Barba-Ägg...!!

😄 ...hoppas vårat Egg har "hårt skal", så han inte blir ledsen och går sönder... 😉

Ingen risk, Egghuvudet är hårdkokt! 🙂

Dela på andra sajter

• 3 månader senare...
Vad är egentligen "Pandoras ask"? en saga?

Tja en saga eller myt tror jag (här kommer säkert någon besserwisser att slå mig på fingrarna med nåt klipp från biblioteket 😛 ) men kortfattat kan man säga att det är en låda som man tror/hoppas innehåller en skatt men när man öppnar den väller det ur grejor som blir rena mardrömmen/jordens undergång.

Typ slutet i första Indiana Jones-filmen med andra ord!

Dela på andra sajter

Från grekiska mytologin om jag inte minns fel, Pandora öppnade asken med allt ont i tron om att det var nåt annat i.

Men vem fasiken är så korkad och lägger all världens ondska i en lite burk... 😉

Dela på andra sajter

Från grekiska mytologin om jag inte minns fel, Pandora öppnade asken med allt ont i tron om att det var nåt annat i.

Men vem fasiken är så korkad och lägger all världens ondska i en lite burk... 😉

Ungefär som en surströmmingskonserv?

Dela på andra sajter

Men vem fasiken är så korkad och lägger all världens ondska i en lite burk... 🙂

Ungefär som en surströmmingskonserv?

😆😆

Dela på andra sajter

Barbabapa är den ultimata mänsliga formen, som man uppnår utan träning och med fastfood och datorn som enda kompis. Om vi gör ett Studio Forum gruppkort om några år lovar jag att vi ser ut som barbafamiljen hela gänget. Tjing får vara barba-stark!!

Hmm.... där påminde du mig om en idé jag fick när jag gjorde den där haklapps-grejen... hm... är det för sent månne? snart jul ju... hmm. 🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.