Egghuvud Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 (redigerat) Jodå kisstråden öppnade mycket riktigt en Pandoras ask, som Hamma uttryckte det. Alla vi gubbs minns med önskvärd tydlighet vår svunna barndom. Kom på mig själv med att nynna na na na na na na na na naaaaaa... vill därför visa bilden. Passar samtidigt på att fundera kring anatomin. Vad är han eg. Ett troll...njaee..en oformlig rosa klump av geleliknande antropomorf materia som kan förändras. Låter ruggigt. http://www.bonti.se/shopcart/barbapappa.htm Redigerat 26 augusti 2004 av Egghuvud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 Barbapappa är fortfarande kung; min dotter är barbaskön-fan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 Barbabapa är den ultimata mänsliga formen, som man uppnår utan träning och med fastfood och datorn som enda kompis. Om vi gör ett Studio Forum gruppkort om några år lovar jag att vi ser ut som barbafamiljen hela gänget. Tjing får vara barba-stark!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 26 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 26 augusti 2004 Pax för barba-La Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 No offense, Egghuvud, men på din avatar ser du faktiskt lite grann ut som Barba-Ägg...!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 (redigerat) No offense, Egghuvud, men på din avatar ser du faktiskt lite grann ut som Barba-Ägg...!! 😄 ...hoppas vårat Egg har "hårt skal", så han inte blir ledsen och går sönder... 😉 Redigerat 26 augusti 2004 av demoniqus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 No offense, Egghuvud, men på din avatar ser du faktiskt lite grann ut som Barba-Ägg...!! 😄 ...hoppas vårat Egg har "hårt skal", så han inte blir ledsen och går sönder... 😉 Ingen risk, Egghuvudet är hårdkokt! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 27 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 27 augusti 2004 Non taken! Egghuvudet är äggformat även irl 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 2 december 2004 Dela Postat 2 december 2004 det där är inte barbapappa, barbapappa var väl inte rosa?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 2 december 2004 Dela Postat 2 december 2004 det där är inte barbapappa, barbapappa var väl inte rosa?! Jopp. Riktigt rosa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 3 december 2004 Dela Postat 3 december 2004 Såg riktigt coola Barbapappafigurer i en leksaksaffär häromdan. Man blev nästan lite nostalgisk... 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 3 december 2004 Dela Postat 3 december 2004 Hmm... Jag vet att jag har sett barbapappa många gånger... men jag kommer fan inte ihåg hur det begav sig... kanske skulle hyra nån barba-film eller nåt 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 4 december 2004 Dela Postat 4 december 2004 Vad är egentligen "Pandoras ask"? en saga? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 4 december 2004 Dela Postat 4 december 2004 Vad är egentligen "Pandoras ask"? en saga? Tja en saga eller myt tror jag (här kommer säkert någon besserwisser att slå mig på fingrarna med nåt klipp från biblioteket 😛 ) men kortfattat kan man säga att det är en låda som man tror/hoppas innehåller en skatt men när man öppnar den väller det ur grejor som blir rena mardrömmen/jordens undergång. Typ slutet i första Indiana Jones-filmen med andra ord! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
insolitus Postat 5 december 2004 Dela Postat 5 december 2004 Från grekiska mytologin om jag inte minns fel, Pandora öppnade asken med allt ont i tron om att det var nåt annat i. Men vem fasiken är så korkad och lägger all världens ondska i en lite burk... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 5 december 2004 Dela Postat 5 december 2004 Från grekiska mytologin om jag inte minns fel, Pandora öppnade asken med allt ont i tron om att det var nåt annat i. Men vem fasiken är så korkad och lägger all världens ondska i en lite burk... 😉 Ungefär som en surströmmingskonserv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
insolitus Postat 5 december 2004 Dela Postat 5 december 2004 Från grekiska mytologin om jag inte minns fel, Pandora öppnade asken med allt ont i tron om att det var nåt annat i. Men vem fasiken är så korkad och lägger all världens ondska i en lite burk... 🙂 Ungefär som en surströmmingskonserv? 😆😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 Men vem fasiken är så korkad och lägger all världens ondska i en lite burk... 🙂 Ungefär som Microsoft Windows då? 🙂🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 6 december 2004 Dela Postat 6 december 2004 Barbabapa är den ultimata mänsliga formen, som man uppnår utan träning och med fastfood och datorn som enda kompis. Om vi gör ett Studio Forum gruppkort om några år lovar jag att vi ser ut som barbafamiljen hela gänget. Tjing får vara barba-stark!! Hmm.... där påminde du mig om en idé jag fick när jag gjorde den där haklapps-grejen... hm... är det för sent månne? snart jul ju... hmm. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.