Jump to content
Annons

Midi interface?

Recommended Posts

lux (oregistrerad)
Postat

Jag spelar företrädesvis in analoga instrument och har därför ett externt firewireljudkort som inte stöder MIDI. Nu har jag dck kommit på några grejer som vore roliga att lägga till via MIDI och därav frågan: Kan man köpa ett billigt MIDI-interface till en USB-port eller kommer jag att få sinnessjuk latency då? (Ja, jag är total nybörjare vad gäller midi) Eller måste jag byta ljudkort helt till ett som stöder Midi för att få det fungera?

😳

Annons
Postat

Du behöver troligen inte nåt nytt ljudkort om ditt nuvarande har hyfsat låg latency.

Testa ett sånt här till att börja med, det är ju inga stora pengar det handlar om:

http://www.jamshop.se/

ESI AudioTrak XP Midimate USB midi interface

från ESI/Audiotrak - vårt billigaste USB MIDI interface - passar i stort sett till allt - MAC och PC. Inga drivrutiner behövs.

199 kr

midimateny.jpg

lux (oregistrerad)
Postat

tackar. Skall testa en sådan 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.