Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag undrar bara lite snabbt vad generalåterföräljaren/importören/leverantören (tappade ordet) heter som saluför Behringer (som Crafton kör TAMA)?

Annons
dew (oregistrerad)
Postat

det finns ingen i sverige om jag fattat rätt, ingen mellanhan i något land, det är väl det som är behringers grej att skippa mellanledet i det olika länderna, för att det ska bli billigare, musikaffärerna köper direkt av behringer.

Postat

Jag tror också att det är så att Behringer själva står för detta och att de alltså inte har någon generalagent/grossist i Sverige.

Dvs. såvida att inga förändringar har skett! Det som i så fall skulle kunna komma att vara lite i närheten av en generalagent för Behringer

är i så fall möjligen 4 Sound`s butik i Helsingborg (tror jag att det är).

Tidigare var det i varje fall så att den butiken fungerade som 4 Sound`s "Behringer-lager" inom just 4Sound-kedjan.

Musikbörsen har säkert ett likande upplägg precis som de har med alla andra av deras produkter.

4 Sound-butikerna gjorde gemensamma inköp för att få bästa inköpspris och det var som sagt Helsingborgsbutiken

som i alla fall tidigare hade ansvaret för dessa beställningar. Helsingborg beställde och skickade sedan ut varorna till

respektive 4 sound-butik runt om i landet. Om deras arbetsförfarande är ändrade eller ej vet jag däremot inte.

4Sound i Helsingborg har telefon: 046 - 42 215 139.

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.