Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu har jag precis laddat ner och aktiverat nya Tracktion v3....

Har inte tid att testa idag, men tänkte att det kan behövas en tråd med lite feedback runt den nya versionen.

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Jag laddade hem demon.

Ser bra ut.

* Folder tracks tekniken är cool, samla tex alla spår med trummor i en folder känns bra. Lätt att editera flera spår och underlättar översikten på stora projekt.

* Mackie reverbet var ok, inte fantastiskt men jag har inte hunnit testa så mycket.

* De nya Loop funktionerna verkar mycket lovande

Men Tracktion den kraschade när jag skulle leta efter loopar i min dator. Usch!

* Testade snabbt den nya stretch algoritmen, mycket bättre än den gamla.

Skall försöka att jämföra den med Abletons någon gång i veckan.

* Nya Browsern är riktigt bra, lätt att hålla ordning på projektet och leta tex loopar.

* Första intrycket var att det har blivit svårare att se kanalstripparna.

Men efter att jag ändrat tema på Tracktion så blev det mycket bättre.

Default inställningen var inte bra om, åtminstone inte om man kör 1600x1200.

* Mackie Stereo panner plus plugin är helt enkelt skitbra.

Postat

Har kollat lite mer nu:

+ Rackfilter-mallar riktigt bra! Enkelt att skapa avancerade effektkedjor

+ Folder tracks! Ordning och reda!

+ Nya Mackie pluggar verkar bra: Channel strip, reverb m fl (plus dom gamla som redan var bra)

Återkommer när jag testat att importera några gamla T2-projekt oxå... 😕

Postat

Nu snabbkollade jag bara. Men det verkar som att dom forfarande inte har något som är ungefär som drum map i Cubase. Eller missade jag något?

Känns nästan som att om det fanns så skulle jag starkt överväga ett byte. Fånigt, jag vet. Men jag tycker att drum map:en är oumbärlig. Tycker inte om att programmera trummor i piano roll.

Postat
Nu snabbkollade jag bara. Men det verkar som att dom forfarande inte har något som är ungefär som drum map i Cubase. Eller missade jag något?

Nä, det är nog så.

Jag brukar iofs alltid spela in beats via keyboard och sen gå in och justera de slag som hamnat snett.

Eller importera färdiga MIDI-loopar.

Sitta och pilla in enskilda slag från scratch är väl jobbigt? 😕

drloop (oregistrerad)
Postat

Min uppfattning om Tracktion är att lirar man in allt live så är det kanon. MIDI hantering är basic, inget för den finpillaren.

Postat (redigerat)

Nä, det är nog så.

Jag brukar iofs alltid spela in beats via keyboard och sen gå in och justera de slag som hamnat snett.

Sitta och pilla in enskilda slag från scratch är väl jobbigt? 😲

/OT/Nja tycker jag väl inte, men jag har ju inte provat något annat sätt direkt. Känns som att det blir mer mitt trumkomp om jag gör allt och sen sitter och småpillar med velocityn, spökslag och gör vissa slag liiite otajta. Blir, de gånger jag lyckas, mer levande och svängigt./OT/

Synd att dom inte fixat det skulle vara kul att testa Tracktion 3 fullt ut då det verkar riktigt bra. Borde inte Studio testa Traction 3?

Redigerat av Bone
Postat
Synd att dom inte fixat det skulle vara kul att testa Tracktion 3 fullt ut då det verkar riktigt bra. Borde inte Studio testa Traction 3?

Hoppas jag verkligen!

Tyvärr har väl inte Tracktion så stor marknadsandel i Sverige där alla verkar köra Cubase,Logic och Protools.

Att jag fastnade för T var att den har ett enkelt och rent gränssnitt och inga begränsningar avseende antal spår, effekter etc.

Mycket intuitivt.

Får se nu om Luthman kan börja marknadsföra den lite bättre...

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Att redigera trummor duger Tracktions midihantering gott och väl till.

Men nu gillar du inte pianoroll så då går det bort.

Men för trummor funkar tracktion kanon för mig i pianoroll.

Nä, det är nog så.

Sitta och pilla in enskilda slag från scratch är väl jobbigt? 🙂

/OT/Nja tycker jag väl inte, men jag har ju inte provat något annat sätt direkt. Känns som att det blir mer mitt trumkomp om jag gör allt och sen sitter och småpillar med velocityn, spökslag och gör vissa slag liiite otajta. Blir, de gånger jag lyckas, mer levande och svängigt./OT/

Redigerat av drloop
  • 4 veckor senare...
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Mmm, Tracktion 3 har en del oönskade buggar.

Det känns som om Mackie har en hel del städjobb kvar.

Faktum är att för min personliga del så blir det inget T3 förrän det kommer en bra mycket stabilare version.

Någon annan som är mer positiv och kanske kan tipsa om det finns några tricks att få det att lira stabilt?

Redigerat av drloop
Postat
Mmm, Tracktion 3 har en del oönskade buggar.

Det känns som om Mackie har en hel del städjobb kvar.

Faktum är att för min personliga del så blir det inget T3 förrän det kommer en bra mycket stabilare version.

Någon annan som är mer positiv och kanske kan tipsa om det finns några tricks att få det att lira stabilt?

Dom har just släppt en bugfix häromdagen (v 3.0.2.6) som fixar dom instabilitetsbuggar som fanns i den första- Själv har jag inte haft några direkta problem. Dom flesta felen rörde Mac-versionen.

T3:an funkar bra för mig!

drloop (oregistrerad)
Postat

För man fråga vilka problem du har?

Postat

Får se nu om Luthman kan börja marknadsföra den lite bättre...

Shhhhh !

Vi Trackies kan väl få ha vår hemlighet i fred 😉

Postat

Enda bug jag stött på är att om man man använde åäö i editnamnen så stängdes programmet ner när man tryckte Rec. Men det är fixat i den nya versionen.

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Nästan humor, åäö och adjö...

Funkar det smärtfritt med looparna?

Enda bug jag stött på är att om man man använde åäö i editnamnen så stängdes programmet ner när man tryckte Rec. Men det är fixat i den nya versionen.

Redigerat av drloop

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.