ontkött Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 1.hur använder man maximizer på bästa sätt? skall den va på mastern med kompressor innan eller? (jupp, jag vill ha fetpump) 2. har haft lite problem med att fatta bit/samplerate och dithering. kan nån ge lite vägledning? skall man fixa allt detta det sista man gör eller? ...har fått distade skumma ljud när jag bränner, jag hajjar noll...hehe. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 Här finns massor att läsa. Annars brukar jag göra såhär: Mixdown sparar jag utan kompressor på mastern. Sen öppnar jag mixdown-filen i antingen Cubase eller SoundForge och premastrar där. Slutlimitern ligger, eh, sist, efter eventuella andra mastringseffekter (som eq och kompressor t ex) i kedjan. Jag sätter .2 dB under nollan på limitern för att slippa dist. Tjohej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bobbo V Postat 6 september 2004 Dela Postat 6 september 2004 Kan också använda maximizer på en grupp i mixen t ex trummorna. Utelämna ev virvel och/eller baskagge, annas kan det låta lite väl tillplattat.. Kan va bra om cymbaler mm låter lite tillbakalutade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ontkött Postat 18 september 2004 Trådstartare Dela Postat 18 september 2004 tack!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.