Jump to content
Annons

Latency på klaviatur

Snickern

Recommended Posts

Jag köpte för ett par månader sedan ett USB-midiklaviatur (Midiman Keystation 49e) och är relativt nöjd med det. Men något som jag stör mig på är att det är ganska hög fördröjning på det. Jag skulle uppskattningsvis kunna säga att det är dryga 0.1 sekunder i fördröjning vilket leder till att det är väldigt svårspelat när man använder ljud som är direkt anslag som piano. Jag kör med Reason 2.5 som jag även hade i skolan där jag gick och där var det ingen fördröjning alls. Visserligen kopplade dem på skolan det genom ett Whami-rack(stavning?) och sen in i datorn. är det mer fördröjning när man kör genom USB? skulle det minska det genom att köpa till ett externt ljudkort och koppla den vägen?

jag har testat att stänga av program som körs i bakgrunden på datorn men det hjälper inte. Jag har visserligen bara 512Mb RAM men har det nåt värde i detta fall?

Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.