Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej. 😄

Helt ny på detta forum, verkar helt okej!

Skulle vilja ha tips, detta kanske låter riktigt dumt, men vad är det i det stora hela som gör att artister såsom Perrra, BassHunter, Neon Inc m.m får till sin röst som dom får?

Är det hårdvara eller mjukvara?

Tack på förhand.

Den som kan ge mig utförligare information & hjälp privat kan bli betald.

Svara gärna i tråden och känner du att du kan hjälpa mig får du gärna skicka ett pm så kör vi därifrån

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Kanske inspelat i en studio med van och duktig tekniker.

Därefter processat efter konsten allla regler.

Typ.

Postat (redigerat)

Jag tror du är ute efter en tonhöjdskorrigerare ställd på fullt spett, typ autotune. Kolla in VST-pluggen Gsnap som är gratis.

Redigerat av Phobos
Postat (redigerat)

Hmm. Du nämner "artister" som t.ex Perra, Basshunter, Neon inc.. etc.. Detta innebär att du måste syfta på det plastigt syntetiska sound som dessa gärna använder.. (hrm)

Ok.. du kan uppnå detta syntetiska sound med hjälp av gratisprogrammet Gsnap som kan hittas på http://www.gvst.co.uk/gsnap.htm eller så använder du kommersiella programvaror som te.x Autotune ( http://www.antarestech.com/products/auto-tune5.shtml ) eller melodyne ( http://www.celemony.com/melodyne/ )

Redigerat av hegobald
Postat (redigerat)

Gsnap är ett VST-plugin, du behöver ett program att plugga in det i, typ cubase. Har för mig att det finns gratisprogram med VST stöd, men kommer inte ihåg vad det heter.

Om du redan har cubase eller något annat lämpligt program, lägger du dll-filen i programmets plugin-mapp.

Redigerat av Fidden
Postat

har ändrat alla saker som går att ändra i gnspa men hör inte en enda skillnad... vad är det jag missat?

Postat
har ändrat alla saker som går att ändra i gnspa men hör inte en enda skillnad... vad är det jag missat?

Kanske att rita dit en melodi som sången ska följa? Satt med det en gång för nåt år sedan, tog ett tag att komma på hur det fungerade. Gick dock lätt att glömma bort igen, så jag kan tyvärr inte hjälpa till så mycket.. 😎

• 5 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Postat (redigerat)

Någon som vet vad för effekter artister som Secondtunez och Basshunter använder på rösten? Dom borde använde Autotune men vad mer?

Vad använder Basshunter när han gör sin mörka Trance-röst i sitt gamla album med typ Bassmachine och The big show?

MVH Tobbe

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd i ämnet
  • 2 veckor senare...
Postat

Dom använder sig av Autotune och Melodyne.

Sen för att få mörk röst är väl bara att leka med effekter som pitch, timestretch med pitch tex.

Finns ju nån standardplug i Cubase som heter "Steinberg Voicemachine" där du kan ställa om din röst.

try it out!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.