Dexter Postat 18 maj 2007 Postat 18 maj 2007 Nån som vet om det är skillnad på att plocka ut ett PCI-kort och på att avaktivera det med enhetshantetaren i Windows XP. Jag har ett UAD-1 som till en början inte funkade alls i min dator, men så uppdaterade jag BIOS med gott resultat. Dock får jag en hel del klick och dropouts i mina inspelningar. Samt även när jag spelar upp audio. Jag har provat allt, stängt av nätverkskortet, avinstallerat virusprogrammet, rensat i autostart etc etc. I går provade jag att plocka ut mitt UAD-1 med gott resultat. Jag satte sedan tillbaka det, men stängde som sagt av det under enhetshanteraren. Och efter en stund var klicken tillbaka. Jag hade dock inte tid att prova med kortet utplockat igen. Så, för att sammanfatta en lång och halvtrist utläggning: räcker det inte med att stänga av ett krånglande PCI-kort? Måste jag plocka ut det fysiska kortet också? Bästa hälsn Dex.
Björn Olsberg Postat 18 maj 2007 Postat 18 maj 2007 Inte helt och hållet svar på frågan, men ändå: Du skulle kunna prova att manuellt i bios associera kort i datorn med irq-adresser, det låter som att det kan vara där problemet ligger. I bästa fall slipper du helt problemen och behöver inte bry dig om att stänga av/dra ut kortet.
Dexter Postat 18 maj 2007 Trådstartare Postat 18 maj 2007 Inte helt och hållet svar på frågan, men ändå: Du skulle kunna prova att manuellt i bios associera kort i datorn med irq-adresser, det låter som att det kan vara där problemet ligger. I bästa fall slipper du helt problemen och behöver inte bry dig om att stänga av/dra ut kortet. Tack för svar. Försöker testa detta, men hittar inte denna inställning i BIOS.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.