peppo Postat 25 augusti 2004 Dela Postat 25 augusti 2004 Hej. Jag söker efter ett kort med 8-10 ingångar/utgångar. S/PDIF också, MIDI helst. Jag använder GNU/Linux och Ardour, så kortet behöver ha stöd i ALSA. (Detta är något jag själv kollar upp -- jag vill ha rekommendationer oavsett om ni vet av ALSA-stöd). Mitt huvudsakliga alternativ nu är M-Audio Delta 1010. Använder ett 1010LT på fars Macintosh G4, och det har fungerat relativt smärtfritt. Jag tänker spendera mellan fyra och sex tusen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 delta 1010 är nog det bästa/billigaste du kan hitta....har du kollat upp MAYA1010? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 Använder ett 1010LT på fars Macintosh G4, och det har fungerat relativt smärtfritt. Köp ett SB live och byt ut farsans kort när han sover 😄 så får du pengar över Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 Det finns folk på blocket som modifierar Soundblaster Live till de specs du nämner. Om du får ett bra pris är det det absolut bästa alternativet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 Det finns folk på blocket som modifierar Soundblaster Live till de specs du nämner. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
unbornichen Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 (redigerat) http://www.vendolin.se/annons.php?107098 http://www.vendolin.se/annons.php?107663 Ere nåt? Nypris ungefär 11-12000:- så om annonsen på 4700:- finns kvar kan du göra en kliPP. Redigerat 26 augusti 2004 av unbornichen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppo Postat 26 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 26 augusti 2004 Tyvärr så har Aardvark-korten inget stöd i ALSA. Blir nog 1010. SBLive... eh, ja men hej. ljudkvaliteten suger ju. 48khz-44khz alltid. blä Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 1010 är ett toppen kort för 4700:- i sverige eller 4000 på musiciansgear.com....! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ponkass Postat 27 augusti 2004 Dela Postat 27 augusti 2004 STAudio DSP C-port 2000 funkar rätt så bra.. så får du pengar över oxo. Fast akta dig om du har via chipset.. då kan dom vara lite motstridiga mot vissa sådana Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppo Postat 27 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 27 augusti 2004 Det där snacket om VIA är en myt rotad i årgamla problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ponkass Postat 27 augusti 2004 Dela Postat 27 augusti 2004 då kan du berätta den myten för dom jag känner som har haft strul med det pga sina chipset... inte alla via-chipset dock... men vissa... det står vilka på staudios hemsida Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pinnen Postat 28 augusti 2004 Dela Postat 28 augusti 2004 VIA-chipset är verkligen ingen myt. Jag slet med ett i flera år. Till slut gjorde jag vad jag borde ha gjort från början: köpt ett Intel-baserat moderkort. Då försvann alla problem över natten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ponkass Postat 29 augusti 2004 Dela Postat 29 augusti 2004 word! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.