feffe (oregistrerad) Postat 25 augusti 2004 Postat 25 augusti 2004 Har tittat på lite Micpaket o så! Hittade ett hyffsat på Musikborsen tror jag.. ( går o söka på sidan, sök då efter " SKE08B ") ajja ialafall till min fråga. ska också införskaffa ett M-audio delta 1010 LT ljudkort den har 8 analoga o 2 digital ingångar, vad nu det betyder. men den har 2 micpreamps... micpreamps... måsste man ha det på alla micar eller är det bara speciella micar? Tänkte på microfopaketet jag tittade på... det blir 8:a st micar.... kanske ska skaffa extra micpreamps eller något billig mixerbord med micreamps? Tips någon... 8:a st micar är juh kul..... vill gärna använda alla 8:a st... =) /Feffe
trombonisten Postat 26 augusti 2004 Postat 26 augusti 2004 >> micpreamps... måsste man ha det på alla micar eller är det bara speciella micar? Varje mikrofon behöver en egen preamp. 8 mikar = behövs 8 mikpreampar. Vissa mikar behöver ha fantommatning från preampen, tex nästan alla kondensatormikar. Dynamiska mikar brukar inte behöva det. En mikpreamp kan kosta sådär från 500:- per kanal up till 25.000:- . Exempel på hyfsad mikpreamp för kring 1000:- för 2 kanaler är M-Audio AudioBuddy. Ett alternativ är att köpa en mixer med mikpreamp ingångar. Man får som vanligt vad man betalar för, dvs billigt är enklare.
classic Postat 26 augusti 2004 Postat 26 augusti 2004 ...och ska du använda en mixer så behöver den ha 8 direktutgångar om du vill kunna separera mikrofonerna in till datorn (för att kunna mixa i efterhand)...
Tokas Postat 26 augusti 2004 Postat 26 augusti 2004 ...och ska du använda en mixer så behöver den ha 8 direktutgångar om du vill kunna separera mikrofonerna in till datorn (för att kunna mixa i efterhand)... Eller 8 bus på mixerns...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.