alcedo Postat 25 augusti 2004 Dela Postat 25 augusti 2004 Om jag bara kopierar Cubase-filen, kommer allt audiomaterial med också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 I Sonar kan man välja att spara som bundle, dvs med alla audiofiler inuti filen. Det går alldeles säkert i Cubase åxå. Kolla hjälpen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusikMakaren Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 Jag tror att Du måste kopiera hela mappen. Jag brukar kopiera hela mappen till CD-R samt ha en kopia på min andra hårddisk i systemet. /Jan Olof Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 Du väljer ju var ditt audiomaterial ska sparas när du öppnar ett nytt projekt. Jag brukar kopiera audiomappen till min backup-partition och när den är full så bränner jag. Enkelt system. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Keys Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 Tror det finns en funktion som samlar ihop alla audiofiler som används i projektet och lägger dom i en map, som du själv anger. Ofta har man ju oändligt antal sångtagningar som inte används liggandes i projektmappen, då kan det ju vara onödigt att backuppa dessa till backupmappen. 😄 I logic kan den samla ihop alla audiofiler som används, samt alla samplingsbibliotek som används, så att man har ett komplett projekt som ligger i en och samma mapp. Sökvägen till alla audiofiler ändras då självklart också. Tror det finns något liknande i Cubase. Något jag saknar, fast som kanske är svårlöst, är en funktion som gör presets av alla synthinställningar, så att även allt sådant kan backuppas. Med en sådan funktion blir det enda man behöver tänka på att se till att man har rätt mjukvarustynthar och effekter installerade på datorn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusikMakaren Postat 26 augusti 2004 Dela Postat 26 augusti 2004 Finns en funktion som heter "Copy to New Folder" eller något ditåt...där kan man välja vad som ska följa med...och bl sortera bort allt som inte används i projektet... /Jan Olof Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.