Jump to content
Annons

Musik-affärer i Stockholm?

Recommended Posts

Jacke (oregistrerad)
Postat

Är sugen på att provspela några syntar (Korg X50, Juno-D, Yamaha MM6), men utbudet i stan är bedrövligt. Ska åka till Stockholm på studiebesök nästa vecka, och tänkte att jag kanske skulle kunna passa på att pröva ett par ifall jag hittar någon bra butik.

Så var finns bra musik-affärer i Stockholm?

Annons
Postat

Ja du! På söder har du ett gäng affärer men inte många som är inriktade på syntar förutom 4sound. På kungsholmen har du Deluxe music ,stor affär som har allt! Men du har ju internet, maila och fråga så slipper du leta till fots!

Postat

De du nämner är ju inga ovanliga grejer så det borde du kunna hitta ganska lätt.

JAM har en hel del synthar på lager enligt bilderna från synth-kvällen de hade där för ett tag sedan. Tror dock inte att de säljer nya Yamaha-synthar där, men maila och kolla med dem som den gode 4Trax skrev. 🙂

Är "Deluxe music" samma som gamla Estrad? När jag var på Estrad för sisådär 5 är sedan hade iallafall de grymt mycket synthar. -Rena himmelriket för en synthkåt android... 😎

Postat
De du nämner är ju inga ovanliga grejer så det borde du kunna hitta ganska lätt.

JAM har en hel del synthar på lager enligt bilderna från synth-kvällen de hade där för ett tag sedan. Tror dock inte att de säljer nya Yamaha-synthar där, men maila och kolla med dem som den gode 4Trax skrev. 🙂

Är "Deluxe music" samma som gamla Estrad? När jag var på Estrad för sisådär 5 är sedan hade iallafall de grymt mycket synthar. -Rena himmelriket för en synthkåt android... 😎

4Sound på Folkungagatan 54 vid Medis är gamla Estradmusik. Finns ett 4Sound på Sveavägen 48, gamla Musikpunkten. De har mycket keyboard.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.