Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

jag har pillat lite med Fl studio 6 ett tag nu lite och börja förstår lite, men jag kan inte hitta något bra piano ljud, skulle vilja ha ett riktigt orginal piano ljud som det är på rediga gamla pianon om ni förstår och sen en lite mer "nutids" piano ljud, typ från keybord eller så..

om någon har ett bra och vill dela med sig så får ni gärna göra det eller förklara hur man kan göra.. tack

Annons
Postat (redigerat)

Du kan prova använda FL keys som genererar fram pianot.

Med ett antal filter på som ligger på kan du pressa fram ljudet snarlikt till ett piano, men jag har fortfarande problem med att få ett kleant ljud.

Använder mig av en piano VST istället med samma filter. Det låter lite bättre iallfall.

Men om du verkligen vill ha ett bra ljud är förståss den äkta varan bäst.

Det går heller inte så bra med samplar =/

Jag önskar jag hade ett elpiano kopplat till FL =p

Redigerat av Lonian
Postat

Jasså okej.. men Fl keys, piano VST, är det nått som man får med eller nå plugin jag får tanka hem eller?

Postat (redigerat)

Här har du ett exempel på hur FL keys kan låta

En silent hill remix jag gjort.

Redigerat av Lonian
Postat

wow.. låter riktigt nice 😉 mykt bra =)) ska se om jag kan få till det lika bra, eller nästan iaf 😛

Postat

Vilken version av FL har du ????? Kolla om du har Soundfont spelaren. Om du har den så finns det en helt sjuk mängd multisamplade pianon som är gratis att tanka. Finns allt i från virus till Tb 303 ljud oxå förresten 😊

Postat
Tackar till baggen 😆

No Probs =) ibland Släpper Vip-zone Multisamples =) Så håll ögonen öppna 🙂 jag har fått tag i ett riktigt nice Piano därifrån. fast jag använder det inte så mkt 😉 men men 😄

Postat
Fast det är mkt finare Pianon i Nexus =)

Nexus är iofs bara en sampler på sätt och vis.

Där har du faktiskt delvis fel, "Nexus" är en "Rompler" dvs att det är både en synth och en sampler kombinerat. Att du säger "Nexus är >bara< en sampler" förstår jag inte, de mest högkvalitativa pianona är faktiskt samplade, det är svårt att få ett verkligt piano med en generator. Dyrare piano samplare är tex "Grand piano" & "Acostic piano".

Postat

Jupp Nexus är en Rompler man kan ändra en del grejer =) MEN man kan kan inte skruva fam helt egna ljud i den =)

Det är bra för dom som inte vet hur man skruvar fram egna ljud 🙂

Men man kan lägga till Chorus,Phazer,Distortion och lite sånt kul för att få fram lite Roligare grejer 😉

MEN det är det inte Det tråden handlar om 🙂

Multisamples kan väl enklast hittas genom att söka på: Free Multisamples sf2 i google 🙂

Postat

hur multisamplar man bra i fl studio då?

Jag har ett piano samplat från tangent till tangent och dom låter jättebra. Men använder man bara en ton som en sampel låter den ju skit om man pitchar den uppåt.

Postat

Fl-studio har tyvärr ingen funktion för att skapa "SF2" filer, men det finns gott om gratisverktyg på nätet som gör detta mycket bra. Finns även dyrare saplare från tex "Natice instruments" att köpa.

//Nexustwins - mgm.

• 3 veckor senare...
stojj2 (oregistrerad)
Postat

Den bästa piano vst:n är ändå

Art Vista Virtual Grand Piano

Postat
Den bästa piano vst:n är ändå

Art Vista Virtual Grand Piano

Jag tycker inte det rä så ruskigt bra ändå, men med tanke på hur litet det är och hur lätt hanterligt det är så får det duga tills vidare. Jag har inte riktigt plats för ett 40 gig piano på min dator.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.