Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har tänkt köpa nya studio prylar inom en framtid.

Vad jag har:

Ljudkort: audiophile mobile pre

Mic: tsm mt170

vi säger att vi har 10000 att lägga på ljudkort/mic och kompressor

Vad jag tänkt

Ljudkort: mbox3 eller mackie onyx 400f

Mic: Röde ntk eller röde K2

Kompressor: FMR Audio RNC 1773

Vet ni något om dessa? är det bra saker?

Ge förslag annars på andra kring samma pris!

Annons
Postat
  practise sa:
Ljudkort: mbox3 eller mackie onyx 400f

Mbox2 måste du väl mena?

Postat

Onyx 400f är helt rätt. Bra pris är det också, runt 5500 SEK. I höstas låg den på runt 8500 SEK. Köpte den typ två veckor innan priset gick ner. Lite otur där med timingen. Men det gör inget, jag hade pröjsat 12000 för kortet. Jag upplever som att kortet låter varmt och analogt. Allt som jag kopplar in låter skönt. Som jag upplever det så är omvandlarna mycket bra. Ett jämförande test med RME´s Fireface I tidningen Studio vore intressant. Jag är förvånad över att priset är så lågt som det är, man får väldigt mycket för pengarna. Till och med två hörlursutgångar. Har inte sett så många ljudkort som har det, och det är synd. Mackie brukar väl aldrig göra dåliga prylar... Någon annan som använder Onyx 400f?

Postat

RME 9632 HDSP Hammerfal

Universal Audio M-610

ca 11000 på thoman + frakt

kanske kan va nåt?

Postat

jag menade förståss mbox2.

Är det stor skillnad mellan mbox2 och mackie onyx 400f eller är det bara så att mackie´s har bla 4st preamps.

nån som vet någon bra kompressor?

och någon bra mikrofon?

Postat

Det är ju inget fel alls på RNC, som du nämnde själv från början. Den är bl a kanonbra om man vill ha en transparent kompression på sången. 😎

När det gäller micar, så kan du hämta smakprov på hur diverse modeller kan låta, på min testsite. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.