Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

En kollega efterlyser den tredje demolåten från Roland JV1080 i form av en mp3-fil. Den ska heta något i stil med "Storm warning", och det är förmodligen Eric Pershing som ligger bakom den.

När vi ändå är inne på ämnet, vilken är egentligen den vassaste inbyggda demolåten i en hårdvarusynt?

/Mats

Annons
Postat

Ooh det är en så underbart bra idé till en tråd att du borde skapa den separat så att ingen går miste om omröstningen 😳

Postat
En kollega efterlyser den tredje demolåten från Roland JV1080 i form av en mp3-fil. Den ska heta något i stil med "Storm warning", och det är förmodligen Eric Pershing som ligger bakom den.

Jag ska se om jag hinner fixa den i veckan. Har otroligt mycket skol och extra arbete hela veckan. Om ingen annan kan så kanske jag kan göra det till helgen eller möjligtvis nästa vecka?

Men jag kan tyvärr bara spela in den i mitt lånade Mobilepre USB och då blir det ju tyvärr bara 16/24. Funkar det? Jag mastrar den inte (inte så bra på det) så jag kanske kan skicka den som både mp3 och wav-fil så får din kollega fixa till den som han vill.

Kollade manualen den heter som du trodde "Storm Warning" och det är Mitsuru Sakaue som har gjort den. Den är förövrigt extremt sliskig 😲

Postat

Bone: ingen större brådska, och ljudkvaliteten är inte superviktig, stort tack på förhand!

Hmm... man kanske skulle samla ett gäng gamla demolåtar på en webbsida, kan ju inte bli något annat än en succé. 😲

/Mats

Postat

Fixat! Mats, du har PM...

Ja, de där låtarna har man ju lyssnat på en del i sin dag 🥰 Två av dem är klassiskt typiska synth-jazz-electro-fusion-demos, medan en är redigt usel (1080 Rave - en låt som är allt annat än rave 😮 )

En hemsida med olika synthars demos är ju en toppenidé! Jag kan bistå med ett antal. Vet inte hur det ligger till med upphovsrätten där iofs - får man verkligen lägga ut dem utan upphovsmannens tillstånd?

Neosus: Finns verkligen en låt i SY77 som gjorts av Depeche Mode !? Jag har en TG77 och det är solklart att det iaf inte är någon av dem 😲

Postat

Tack!

Jo, det är givetvis ett måste att upphovsmannen eller åtminstone synttillverkaren godkänner upplägget innan man slänger ut låten på nätet. Man kanske skulle kolla med Roland om hur de ställer sig till detta.

/Mats

Postat (redigerat)

Man kan väl inte riktigt kan kalla det en demo, men ena preseten på DSI Evolver är kompet till Eurythmics "Sweet dreams"...

-Rätt så grymt av en monosynth att fixa det! 😲

PS. Mats! Vart tog den där Little Phatty-recensionen vägen?

Redigerat av android
Postat
Neosus: Finns verkligen en låt i SY77 som gjorts av Depeche Mode !? Jag har en TG77 och det är solklart att det iaf inte är någon av dem 😲

Ja, minns inte riktigt hur det var nu iofs 🥰 men jag har en diskett med en massa fabriksgjorda låtar. 😮 Den där silent låten.. vad den nu heter. Riktigt nära originalet faktiskt. 🙂

Postat
"Enjoy the silence"?

He he, jo jag gissar att det var den låten Neosus avsåg. Ingen stor DM-fan där antar jag 😲

Den låten och själva SY-77 kom ut ungefär samtidigt, men jag har inte hört nåt om att den skulle vara en officiell demolåt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.