Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo,

Sitter och micklar lite med MS12 och GA....När jag öppnar GA på ett midispår kan jag inte välja GA som midi in?? Jag hittar bara GA i midi out...

Det måste väl funka att välja ett vst instrument som midi in i magix studio???

Tjohopp!

Annons
Postat

Hmm. Inte vad jag vet. Midi in är väl bara från tangentbord. Eller har jag missförstått nåt?

Gunnar

Postat
Hmm. Inte vad jag vet. Midi in är väl bara från tangentbord. Eller har jag missförstått nåt?

Gunnar

Närå, Eftersom Groove agent skapar midisignalerna själv så måste ju midisignalen "kopplas" till midi in...-så gör man ju i cubase iallafall...

Alternativet är ju att kopplar tex ett digitaltrumset till Midi In, då kan man ju sätta groove agent som ljuduppspelare på Midi Out....

Tjohopp!

Postat
Det är inte alla program som har stöd för den delen av VSTi-standarden, så det är inte säkert att det fungerar i alla värdprogram...

Nä, precis...-det är nog så att programmet inte tar emot midi in från vst instrument. Verkar vara nån special vst 2.0 (?) grejj enligt handboken till Groove agent...

-KASS! Annars verkar ju programmet najs....

Tjohopp!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.