Jump to content
Annons

någon som stött på samma problem?

Recommended Posts

Evildoer (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Har aldrig haft några problem med reason tillsammans med cubase men i kväll brakade helvetet lös (blir aldrig klok på att datorer aldrig kan fungera smärtfritt).

Startade cubase och laddade in låt och sedan reason, precis som vanligt. Förutom att reason gick extremt långsamt att öppna och sedan hackade det nästan och dessutom gick det inte att trycka på några play-knappar i reason. D.v.s jag kunde inte göra något i reason som att spela upp en trumma eller liknande, hur ska man då kunna skapa tro? Jag har aldrig stött på detta innan. Jag installerade om reason utan framgång. Om jag startar programmet utan att ha cubase i gång så verkar det fungera utmärkt. Men fram tills i kväll har det fungerat utmärkt med cubase med :/

Tilläggas kan väl att Cubase även det fungerar smärtfritt utan reason.

Någon som har stött på något liknande eller har något tips på vad det kan vara?

Redigerat av Evildoer
Annons
Postat

Jag hade strul med kombinationen Reason/Cubase och fick följande råd från Propellrarna:

Hämta hem senaste versionen av ReWire.

Stäng ner Cubase och Reason.

Sök på hårddisken efter alla filer som heter nånting med rewire. Deleta dem.

Starta Reason. Då installeras Rewire-filerna på nytt.

Kör uppdateringen av ReWire.

Efter det funkade det i a f för mig.

Evildoer (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag testade men det verkar tyvärr inte fungera, reason startar nästan inte utan hänger sig så gott som vid inladdning 😕

Ingen annan som har något annat tips?

Trodde dock det kunde varit det då det "låser" sig så att säga.

Redigerat av Evildoer
Postat (redigerat)

EDIT: Mitt svar borttaget eftersom frågan innan togs bort.

Redigerat av Assar
Evildoer (oregistrerad)
Postat

Jag löste det 🙂 *puh*

Vad jag hade gjort var, när jag uppdaterade och köpte cubase sx3 så har jag råkat kryssa i release Release ASIO Driver in Background, det skulle man inte.

Tack propellerhead för en bra sida, det var redan någon som hade frågat och svaret hjälpte. Uppdaterade även rewire, det är ju aldrig dumt, så nu har jag det senaste av allt så att säga 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.