Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hej,

Någon som ägt/äger en novation drumstation, som kan hjälpa mig? Jag har en sådan som jag köpte beg för cirka 6 månader sedan. Den har fungerat problemfritt...fram tills i dag då den plötsligt slutat reagera på input. Midi och fysiska knapptryckningar. Det lyser dock i displayen. Den har liksom hängt sig verkar det som.

Enligt Novations hemsida kan dessa slags problem bero på felaktig strömadapter, men det låter väl konstigt, eller....för då skulle väl det inte lysa några lampor eller så?!? Jag ska testa att köpa en ny adapter, men tänkte också höra med er om någon har någon ide.

Tack

Annons
Postat (redigerat)

Min Novation BassStation uppförde sig ganska så mystiskt när jag hade en feldimensionerad adapter till den (och adaptern brann efter ett tag, men synthen funkar tack och lov fortfarande). Men det här låter ju som nåt mer...

Antar att du testat att rycka ur sladden och starta om den igen...? 🙂

Edit: Upptäckte att enter-knappen fick meddelandet att gå iväg om man trycker på den efter att ha ändrat valen för inlägg... 🙂 Det var ju inte riktigt meningen än...

Redigerat av android
Postat
Antar att du testat att rycka ur sladden och starta om den igen...?  😉

Jorå, det var liksom det första jag testade :rolleyes: , men det förändrade ingenting. Fortfarande så verkar den vara igång (det lyser i displayen etc) men den reagerar inte på input. Undrar om det kan bero på att jag har haft den oavbrutet i gång i 3-4 månader utan att stänga av den, men det borde den palla för tycker jag.

Postat

Om nu någon mot förmodan skulle vara intresserad så kan jag berätta att jag skaffade en ny 39:30-kronors adapter, och vips så fungerade det igen. Så den gamla adaptern måste plötsligt ha slutat fungera...även om den verkade leverera ström tillräckligt för att driva displayen....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.