jockish Postat 11 maj 2007 Postat 11 maj 2007 Hej. En ny Låt är Klar nu, Skulle vilja ha Några kommentarer om det går för sig 😛. Artist: Mellony Melodi Skapad Av: Mellony Sångtext Av: Mellony Sång av: Jenny Skapad år: 2007 Genre: Club/Dance Fil: MP3 Låtnamn: The Mellony Song Fil Storlek: 7,61 Mb Länk: http://www.speedyshare.com/863367346.html Är äntligen klar med Låten efter cirka 2 månaders pillande. Säg vad ni tycker. Är inte rädd för hård kritik 😛😛
jockish Postat 12 maj 2007 Trådstartare Postat 12 maj 2007 Vill gärna ha åtminstonde 1 Kommentar! =) 🙁
Nexustwins Postat 12 maj 2007 Postat 12 maj 2007 00:00 - Låten börjar med en vengence standard loop, vad kan bli bra etfter denna miss? 00:05 - Bra bas & pump, 00:08 - Effekten som kommer in här spm låter som en röst under ett lopassfiler med mycker resonas skulle jag vilja höra mer av, skulle även vara coolt om det öppnade upp sig efterhand. 00:20 - Här kom det igen ja, bra! Rätt tajming och inte för ofta så attd et blir uttjatat. Snyggt och lite maskerat brytar du av den ganska sågtandsdominerade låten med hjälp av en "Bell", tycker inte att den passar in till 100 % men den funkar. 00:45 - Bra röst, men låter ganska autotunad, kanske lite väl mycket? Känner att här finns en bra rösta bakom effekterna. Bra melodi, (känner jag igen den, eller är den bara lik någonting annat?) 01:00 - Leadsynthen tar över sångmelon, är blir det lite väl grötigt och sången känns för låg. 01:15 - Basen trycker ut för mycket i låten här, kicken känns lam och draget fattas i låten. 01:37 - Bra avbrytand break, lite mer drag när även sången ligger på. 02:21 - Det behöver hända nått här, nu ahr du kört samma melodi i 2 minuter. 02:30 - Här kom det efterlänktade breaket, ganska standard break inom sånhär musik, gärna nånting nytt & kreativt! (Jag vet, jag fastnar där själv). Samma äckliga loop som i början här ochså! 03:00 - Lite vär långt ochså? 03:16 - Samma malodi som maler på, känns tråkigt! Vill ha nånting nytt! 03:30 - Stänger av eftersom jag befarar att hela låten kommer att sluta med en crash eller vind här som i alla andra låter. //Nexustwins - mgm
jockish Postat 12 maj 2007 Trådstartare Postat 12 maj 2007 Tack för kommentaren! =) Jag är en amatör än så länge!! Bara hållt på med sån här musik i 1 År.. Och Melodin är egen skapad.. Ganska
jockish Postat 13 maj 2007 Trådstartare Postat 13 maj 2007 (Ganska) Uppenbart att jag använt Melodyne (Ungefär som Autotune) till att lägga den "metalliska" "effekten" på rösten med flit (enligt mig). Älskar sånt ljud. Och om jag laddade upp oredigerade acapellan så skulle du höra att det knappt är nån skillnad förut att det inte låter metalliskt.. Hon har en väldigt fin röst. =)
Nexustwins Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Om hon nu har så fin röst, varför dölja det? Tror nog inte att du tycker att det är fint, det är nog mer känslan "Så här gör alla andra" så då gör jag det ochså. Våga vara annourlunda, det kommert du att tjäna på!
jockish Postat 15 maj 2007 Trådstartare Postat 15 maj 2007 Japp,, Du har nog rätt. Men jag tycker faktiskt det låter "coolt". =P Tack för Kommentaren! =)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.