Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Nej. Det bör inte vara möjigt så vitt jag vet. Det skuile krävas ett enormt samplingsbibliotek för att få med diverse stämmningar i en trumplugg. Ez är ju ganska litet och resurssnålt vilket är poängen. Möjligen om du gör ett trumtrack och konverterar till audiofiler och sedan den vägen stämmer om det. Då måste du förståss ta varje trumma för sig annars stämmer du om cymbaler och hihat också.

Jag vet inte vilken sequencer du använder, så själva audiobearbetningen beror ju på hur det går att göra där. Cubase kan ju stämma om instrument ganska enkelt, men jag vet inte hur resultatet blir på trummor. 😏

Postat
Nej. Det bör inte vara möjigt så vitt jag vet. Det skuile krävas ett enormt samplingsbibliotek för att få med diverse stämmningar i en trumplugg. Ez är ju ganska litet och resurssnålt vilket är poängen. Möjligen om du gör ett trumtrack och konverterar till audiofiler och sedan den vägen stämmer om det. Då måste du förståss ta varje trumma för sig annars stämmer du om cymbaler och hihat också.

Jag vet inte vilken sequencer du använder, så själva audiobearbetningen beror ju på hur det går att göra där. Cubase kan ju stämma om instrument ganska enkelt, men jag vet inte hur resultatet blir på trummor. 😄

Det krävs iofs inte ett enormt bibliotek.

Både i BFD och DFHS kan man justera stämmningen på varje enskild trumma, men precis som du säger går det inte EZ.

Det går säkert i AD också, men det vet jag inte.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.